فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

شرکت فنی بازرگانی زبراسیا

شرکت فنی- بازرگانی زبراسیا در سال 1380 به عنوان نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش محصولات زبرا Zebra و ارائه دهنده راهکارهای عملی بکارگیری تکنولوژی بارکد در جهت بهبود کسب و کار سازمان های ایرانی فعالیت خود را بصورت یک شرکت سهامی خاص در تهران آغاز نمود.
این شرکت با کمک کارشناسان مجرب و متخصص داخلی در کنار جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های ایران و نیز دریافت تجارب مدیریتی و اجرایی شریک تجاری خود (شرکت زبرا) در جهت انتقال دانش، تکنولوژی و تجربیات بدست آمده از پروژه های اجرا شده توسط این گروه در سراسر جهان، مناسبترین بستر الکترونیکی در شناسایی اتوماتیک و جمع آوری داده را برای نیل به سیستم های یکپارچه و جامع اطلاعاتی در ایران بنا نهاد.
در اواخر سال 1382، زبراسیا درکنار نمایندگی محصولات Zebra، نمایندگی رسمی محصولات Symbol ،HHP و Unitech را نیز اخذ نموده، به یکی از مراکز Full-Range در تهیه و تامین تجهیزات تخصصی سیستم های شناسایی خودکار و جمع آوری داده ها در غرب آسیا تبدیل گشت تا ضمن تغذیه بازار داخلی، خدمات و محصولات خود را به سایر شرکت های فعال در بازار IT ی منطقه نیز عرضه نماید.
از جمله سوابق اجرایی این شرکت درطول چندسال اخیر میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
·  ارائه خدمات مشاوره ای در واحدهای صنعتی جهت ارتقاء ساختار IT در سیستم های مدیریت اطلاعات
·  راه اندازی سیستم های لیبلینگ کالا در صنایع مختلف
·   طراحی و پیاده سازی سیستم های مدیریت انبار مبتنی بر بارکد
·   اجرای پروژه های ردیابی تولید و کنترل محصول مبتنی بر بارکد
·   اجرای پروژه های ردیابی مواد و قطعات مبتنی بر بارکد
·  اجرای پروژه  های فروش گرم در شرکت های پخش (فروش مویرگی)
· تامین و پشتیبانی تجهیزات بارکد مورد استفاده فروشگاه های زنجیره ای رفاه و شهروند
· تامین و پشتیبانی تجهیزات بارکد مورد استفاده در دفاتر خدمات ارتباطی (پست)
·  تجهیز سیستم های مدیریت اطلاعات به فناوری بارکد جهت جمع آوری و انتقال الکترونیکی داده ها
·  تامین کننده برگزیده مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران جهت تامین و پشتیبانی سیستم های بارکد مورد استفاده در پروژه ایران کد
·  پیمانکار منتخب سازه گستر سایپا در اجرای پروژه ردیابی قطعات در زنجیره تامین سایپا
·         اجرای سیستم جامع و یکپارچه مدیریت لجستیک مبتنی بر بارکد در گروه خودروسازی بهمن
·         پیمانکار منتخب شرکت سهامی فرش دستباف ایران در پروژه شناسنامه ملی فرش
·         تامین تجهیزات و پشتیبانی سخت افزاری از پروژه های کنتورخوانی بارکدی در چندین شرکت گاز استانی
·         تامین تجهیزات و پشتیبانی سخت افزاری در پروژه ملی شناسایی و ردیابی خون در سازمان انتقال خون
سخت افزارهای تخصصی مورد عرضه زبراسیا در حوزه بارکد بشرح زیر می باشد:
·         چاپگرهای بارکد و برچسب (Barcode/Label Printers )
بارکد/لیبل پرینترها، چاپگرهایی هستند که با استفاده از مکانیزه چاپ حرارتی در دو روش حرارت مستقیم و حرارت انتقالی عملیات ایجاد یا چاپ بارکد مورد نیاز بر روی انواع مختلف برچسب را با سرعت و وضوح مناسب برای قرائت آسان بارکد توسط اسکنرهای متداول در جهان انجام می دهند.
این چاپگرهای عموما براساس تنوع کاربری در مدلهای رومیزی، تجاری، صنعتی، قابل حمل، RF/ID و کاربردهای خاص، ارائه می گردد که هریک از این مدلها مشخصات و نوانائی های متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می دهد.
از مزایای عمده استفاده از لیبل پرینترها می توان به سرعت چاپ بالا، توانایی چاپ بر روی جنس های مختلف، استفاده از متغیرها در لیبل، طراحی دلخواه برچسب، نحوه ارتباط به کامپیوتر و شبکه های سیمی یا بی سیم، کاربری آسان، عمر مفید مناسب نسبت به هر کارایی و ... اشاره نمود.
·    بارکدخوان ها(Barcode Scanners)
اسکنرهای بارکد تجهیزات ورود الکترونیکی اطلاعات به سیستم های کامپیوتری هستند که با استفاده از یک پویشگر لیزری یا مادون قرمز (CCD) خطوط سیاه و سفید بارکد را تشخیص داده، آنرا به اعداد و حروف قابل تشخیص نرم افزارهای کامپیوتری تبدیل و به آن منتقل می کنند.
این اسکنرها عموما بر اساس نحوه ارتباطشان با کامپیوتر و نوع منبع نوریشان دسته بندی می شوند که از انواع مدل های متداول میتوان به مدل های تفنگی لیزری، تفنگی CCD یا Dual CCD، ثابت چند پرتوه، قابل حمل بی سیم، قابل حمل حافطه دار و ... اشاره نمود.
·         پایانه های جمع آوری داده (Data Collectors)
دیتا کالکتورها در واقع کامپیوترهای قابل حمل با مشخصات فیزیکی بسیار مناسبی هستند که ضمن برخورداری از امکانات یک کامپیوتر کامل، از یک اسکنر بارکد نیز سود می جویند.
این دستگاه ها به لحاظ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بسیار مناسب، برای جمع آوری پرتابل داده ها و انتقال آنها به سیستم های اطلاعاتی کاملا ایده آل بوده، کارایی چشم گیری در پروژه های مربوطه در اختیار کاربران قرار می دهند.
این پایانه های قابل حمل با داشتن امکانات شبکه Wireless و حافظه جانبی قابل توسعه، قابلیت استفاده در روش On-Line ویا Off-Line را بصورت کاربری و عملی برای سازمان ها فراهم نموده اند.
درضمن به لحاظ برخورداری از سیستم عامل Windows نسخه CE امکانات طراحی و توسعه نرم افزارهای خاص مورد نیاز مشتریان نیز برای کاربردهای مختلف جهت جمع آوری و انتقال داده ها فراهم آمده است.
·         لوازم مصرفی 
زبراسیا در کنار تجهیزات تخصصی بارکد، برچسب و ریبون مصرفی لیبل پرینترها را نیز در جنس ها وسایزهای مختلف برای کاربران این تجهیزات تامین می کند. ریبون ها در سه نوع اصلی Wax، Wax/Resin و Resin و برچسب ها در انواع مختلف کاغذی، متال(آلومینیومی)، PVC، پلاستیکی، ترانسپارنت، ترمال، سکوریتی و ... در ابعاد مورد استفاده مشتریان وبا تیراژ مورد نیاز آماده و دراختیار ایشان قرار می گیرد.
 
برگرفته از سایت http://www.zebra.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد