فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

گروه تحقیقاتی کاوش کام آسیا

این گروه از معتبرترین و مجرب‌ترین پیشگامان صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات در ایران و خاورمیانه است که از سال 1372 توسط تنی چند از اساتید و اعضاء هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف تأسیس شده و در سال 1375 فعالیتهای رسمی خود را در گروههای مختلف آغاز کرده است.

این گروه درابتدا با هدف ارائه خدمات مهندسی و علمی و فناوری در زمینة طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی (مدارهای مجتمع چند منظوره) تأسیس گردید و متعاقباً فعالیتهای خود را به زمینه های طراحی سیستمهای ردیابی مبتنی بر GPS، سیستمهای شناسایی مبتنی بر تکنولوژی RFID و محصولات مخابرات سیار گسترش داد.

بخش RFID

زیر مجموعه RFID این شرکت، در بهار سال 1382 تاسیس شده و فعالیت در زمینه سیستمهای شناسایی رادیویی را آغاز کرد. این بخش در ابتدا تحقیقات گسترده‌ای در زمینه سیستم‌های RFID نمود. پس از مطالعات گسترده روی استانداردها، محصولات موجود و جهت‌گیری تکنولوژی، مراحل طراحی و ساخت تراشه برچسب RFID آغاز گردید. این بخش از بدو تاسیس تاکنون، همواره از جدیدترین محصولات و استانداردها و جهت‌گیری‌های این صنعت غافل نبوده و حتی‌الامکان حرکت منطبق با آنها صورت گرفته است. 

طراحی و ساخت برچسب RFID

طراحی و پیاده‌سازی نسخه اول تراشه RFID مبتنی بر استاندارد ISO 18000 در دی‌ماه سال 1383 به اتمام رسیده و پس از ساخت، در تابستان 1384 با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت. طراحی و ساخت نسخه دوم این تراشه نیز در بهار 1385 به اتمام رسید. تراشه‌های ساخته شده کاملاً با استانداردهای جهانی (ISO) تطابق داشته و نقطه قوت آنها نسبت به تراشه‌های موجود، امکان استفاده از آن در دو حالت با باطری (Semi-passive) و بدون باطری (passive) می‌باشد.

در حال حاضر به منظور حرکت به سمت بازار جهانی، طراحی و پیاده سازی یک تراشه باند UHF با قابلیت خواندن و نوشتن و منطبق با استاندارد EPC Gen 2 انجام شده و در حال تست است  این تراشه هسته اصلی نسخه‌های مختلف تراشه‌هایی خواهد بود که دارای خصوصیات متنوعی براساس درخواست مشتری بوده و یکی از قابلیت‌های پیش‌بینی شده آن، امکان اضافه کردن سنسورهایی برای نظارت بر پارامترهای محیطی مانند دما، رطوبت، فشار، شتاب و.... می‌باشد. که با توجه به طراحی جامع تراشه اصلی، این تغییرات با کمترین زمان و هزینه براساس درخواست مشتری انجام خواهد گرفت.

طراحی و ساخت قرائتگر (Reader)

با توجه به نیازهای بازار داخلی و جهانی، طراحی و ساخت قرائتگر (Reader) چند منظوره در حال انجام است این قرائتگر تمام استانداردهای مطرح موجود را پشتیبانی نموده و از نمونه‌های خارجی بسیار ارزانتر خواهد بود.

پیاده‌سازی سیستمهای مبتنی بر تکنولوژی RFID

گروه کاوشکام با اتکا به دانش فنی بدست آمده در طول طراحی و ساخت تراشه‌های برچسب رادیویی و قرائتگر، و دارا بودن اطلاعات کاملی در زمینه مشخصات کلیدی RFID و پارامترهای مهم آن در کاربردهای مختلف، و شناخت کامل نسبت به تمام محصولات موجود از سازنده‌های مختلف و مزایا و معایب آنها نسبت به یکدیگر ، توانائی پیاده‌سازی و نصب و پشتیبانی انواع سیستم‌های مبتنی بر  RFID در کاربردهای مختلف را دارا می‌باشد. از جمله فعالیت‌های انجام شده در این زمینه می‌توان به طراحی، نصب و راه‌اندازی سیستمهای ردیابی خودرو، کنترل موجودی و شناسایی طلا و جواهرات، شناسایی و شناسنامه‌دار کردن فرش و ... اشاره کرد

 

برگرفته از سایت http://rfid-kavosh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد