فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

عرضه کالاهای فاقد ایران کد, محدود می شود

رئیس مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (ایران کد) از اعمال برخی محدودیتها برای عرضه کالاهای فاقد کد ملی شناسایی (ایران کد) از ابتدای آذر ماه در کشور خبر داد وگفت : از آنجا که دریافت ایران کد برای هر کالای تولیدی یکی از بسترهای اصلی اصلاح شبکه توزیع در کشور است و رئیس جمهور نیز اصلاح شبکه توزیع را از جمله محورهای هفت گانه طرح تحول اقتصادی اعلام کرده اند, هیئت وزیران مصوبه ای را از نظر گذراند که براساس آن از ابتدای آذر ماه علاوه بر اعمال برخی محدودیتها در عرضه کالاهای فاقد کد شناسایی ملی (ایران کد), دستگاه های دولتی نیز از خرید چنین کالاهایی منع شدند. به گزارش خبرنگار ایران, احمد غلامزاده دیروز در حاشیه همایش سراسری ایران کد در جمع خبرنگاران با اشاره به این که این مصوبه بزودی جهت اجرا ابلاغ خواهد شد, اظهار داشت: براساس مصوبه هیئت وزیران, در مرحله اول و طی یک سال, 100 هزار تولید کننده کالا با 3 میلیون قلم کالای تولیدی شان با عضویت در سیستم ایران کد, کد شناسایی ملی دریافت میکنند.

ایران کد چیست ؟

سیستم ایران کد از دو بخش مجزا تشکیل شده است. بخش نخست یک کد 16 رقمی است که تمام اطلاعات پایه کالا براساس یک سری استانداردهای واحد, داخل آن منعکس شده و بر روی کالا نصب میشود. بخش دوم نیز, پرتال ملی کالاست. یعنی تولید کنندگانی که برای کالاهای تولیدی خود کد ملی شناسایی 16 رقمی دریافت کرده اند, در این پرتال صاحب یک صفحه اختصاصی می شوند و می توانند در آن مشخصات شرکت, تاریخچه, محصولات نمایندگی ها ولینک ارتباطی به وب سایت شزکت را ارائه کنند.

ممنوعیت عرضه در خرده فروشی ها :

مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات همچنین با اشاره به این که از ابتدای آذر ماه وزارت بهداشت تنها برای کالاهای دارای کد ملی شناسایی, گواهی بهداشت صادر خواهد کرد, گفت براساس این مصوبه همچنین طی یک دوره زمانی 5 ساله, 300 هزار تولیدکننده با 9 میلیون قلم کالای تولیدی خود و 2 میلیون قلم خدمات با دریافت کد ملی شناسایی , در سیستم ایران کد به ثبت خواهند رسید. این مقام مسئول اظهار داشت : هماکنون بیش از 3 هزار تولید کننده کالا با 80 هزار قلم کالای تولیدی در ایران کد به ثبت رسیده اند. وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایران, مهمترین چالش پیش روی فراگیر شدن نظام ایران کد را عدم تمایل فعالان اقتصادی به شفاف سازی اطلاعات عنوان کرد. براساس مصوبه جدید هیئت وزیران , از ابتدای آذر ماه عرضه کالاهای فاقد کد ملی شناسایی در واحدهای خرده فروشی نیز ممنوع خواهد بود.

محرومیت از خدمات دولتی:

مسعود موحدی, معاون اقتصادی وزارت بازرگانی هم در این همایش گفت : تمام بنگاه های دولتی که از سال 88 از سیستم ایران کد استفاده نکنند, از دریافت برخی خدمات دولتی محروم می شوند. وی با بیان این که مدیریت بازار کالا و خدمات تنها با ارائه اطلاعات شفاف و روشن امکان پذیر است, خاطر نشان کرد: ایران کد, حلقه وصل نظام توزیع با سیستم گمرک و مالیات است. وی با اشاره به این که در این سیستم هویت دهی کالا و خدمات مورد توجه قرار دارد, اضافه کرد : از طریق ایران کد , کالا و خدمات دارای چارچوب قانونی می شوند به طوری که با هویت مشخصی به مشتریان معرفی می شوند.

برگرفته از روزنامه ایران دوشنبه مورخ 21 مرداد 87

نظرات 1 + ارسال نظر
فرهاد سه‌شنبه 29 مرداد 1387 ساعت 19:02 http://clipbox.blogsky.com

سلام دوست عزیز

یکی از دوستان وبلاگ شما رو به من معرفی کرد و من کنجکاوشدم بیام ببینم که چجوریه خیلی توپه واقا بهت تبریک می گم .

راستی نظرت در مورد تبادل لینک چطوره اگه موافق بودی منو با اسم

گالری کلیپ موبایل

لینک کن بعد به من بگو که با هر اسمی که خواستی لینکت کنم

موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد