فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

سخنان احمدی نژاد درباره ایران کد

آفتاب: نظام ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (ایران کد) پس از طی دوره آزمایشی روز چهارشنبه پنجم تیرماه 87 با حضور رییس جمهور رسما گشایش یافت و به چرخه بازرگانی کشور وارد شد.

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت محمود احمدی‌نژاد در این مراسم اظهار داشت: «همه‌ زیرساخت‌ها برای تنظیم بازار و تجارت الکترونیک، هم‌چنین تنظیم همه‌ مبادلات فراهم شده است».

وی با بیان اینکه کار، کار سنگینی است که گوشه‌ای از حجم آن را در اینجا دیدیم، اظهار امیدواری کرد که با کمک مردم و اصناف، این زیرساخت‌ها وارد شبکه‌ تولید، توزیع و خرید و فروش شود و نظام کدگذاری نتایج روشنی داشته باشد.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به فواید این نظام افزود: «حاصل آن این خواهد بود که قیمت هر کالا در هر جای کشور از قبل قابل پیش‌بینی است و اگر تغییری کرد، می‌توانیم آن را کنترل کنیم، هم‌چنین اگر نقضی در بازار یا اشکالی در روند تولید و توزیع پیدا شود، آن‌ها را پیش‌بینی و برطرف می‌کنیم؛ در واقع تولید و توزیع کالا به نظم می‌رسد و بسیاری از وقت‌های تلف شده و انرژی‌های هدر رفته برمی‌گردد».

وی هم‌چنین از دیگر نتایج این اقدام را صرفه‌جویی خواند و گفت: «حتی می‌توانیم برای آینده برنامه‌ریزی کنیم، مثلا برای این که سه ماه دیگر چه چیزی لازم داریم و چه چیزی چه وقت باید خریداری و چه موقع باید وارد انبار شود».

رییس‌جمهور افزود: «حتی جایی که کالا در انبار اضافه داریم و کسی مطلع نیست، این‌ها می‌توانند وارد چرخه تولید شود و در بسیاری از هزینه‌های اضافی که در حال حاضر داده می‌شود، در تولید، توزیع و مصرف کالا‌ها صرفه‌جویی شود؛ درواقع به این وسیله اصناف تکلیف خود را می‌دانند، مردم هم همین طور».

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: «آثار این همه فعالیت به صورت نمایشگاه دائمی ، تجارت الکترونیک، حمل و نقل بین‌الملل و در واقع خرید و فروش کالا در سراسر کشور و تمام کالاهایی که از هر جای دنیا وارد ایران می‌شود و یا از ایران خارج می‌شود، صورت می‌گیرد و کالاها دارای یک کد واحد می‌شوند؛ چنان که دیگر این گونه نیست که ببینیم یک کالا در مغازه‌ای یک قیمت دارد و در مغازه‌ی دیگر، قیمتی دیگر، بنابراین قیمتها برای وزارت بازرگانی و خود مردم قابل کنترل می‌شود؛ یعنی مردم می‌توانند قبل از مراجعه به بازار، با وارد شدن سیستم، قیمت کالای مورد نظر خود را پیدا کنند».

وی تصریح کرد: «حتی مردم می‌توانند از خانه‌ خود و محل کارشان سفارش کالا دهند و از همان‌جا پرداخت کنند و کالا در نقطه‌ایی که آن‌ها سفارش داده‌اند، تحویل شود».

وی هم‌چنین این نظام را موجب مدیریت صحیح بازار خواند و با تشکر از این اقدام گفت: «کار زیادی برده شده، برخی از این‌ها‌ آرزوی 20 تا 25 ساله بوده که پروژه‌ای کلید خورده، اما 20 سال همین‌گونه بخش‌هایی از آن ناقص یا کامل انجام شده که خوشبختانه تکمیل شده و ان‌شاءالله بر اساس این زیرساخت‌ها همه مرتبط شوند و اطلاعات، وارد و پایگاه‌های اطلاعاتی تکمیل شود و مردم بتوانند از مزایای آن بهره گیرند».

احمدی‌نژاد در ادامه در جمع خبرنگاران درباره سامانه افتتاح شده گفت: «اگر بنا باشد مجموعه‌ تولید، توزیع و مصرف کالای ما یک سامان درست پیدا کند، باید این اقدامات صورت بگیرد. بعضا در بازار یک روز کالا کم است و یک روز زیاد و یا در گوشه‌ای کم و در گوشه‌ای زیاد و در یک جا یک قیمت است و در جای دیگر یک قیمت دیگر، هم‌چنین تشخیص کیفیت و نوع کالا در بسیاری از اوقات مشکل است و کالاها با کیفیت‌های متفاوت و قیمت نامناسب عرضه می‌شود و انرژی فراوانی برای پیگیری خرید و فروش کالا و توزیع آن در کشور، چه در سیستم بانکی و چه در خریدران و فروشندگان و چه در توزیع‌کنندگان و سیستم حمل‌و نقل تلف می‌شود، در حالی که نتایج، آن گونه که باید حاصل نمی‌شود».

احمدی‌نژاد در پایان این کار را ارزشمند دانست و گفت: «امید است این نظام منشاء تحول در شبکه‌ توزیع، سفارش و خرید و فروش ما شود».

برگرفته از روزنامه آفتاب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد