فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

RFID جدید با هشت پورت

شناسایی با استفاده از فرکانس رادیویی Radio Frequency Identification که به اختصار آن را RFID  می‌‌گویند یک عبارت کلی است برای تشریح سیستمی که هویت (در قالب یک شماره سریال منحصر به فرد) یک شیء یا انسان را از راه دور با استفاده از امواج رادیویی ارسال می‌‌کند. این سیستم بخشی از تکنولوژی‌های خودکار شناسایی است.


اخیراً شرکت GOA RFID، عضور گروه GAO کانادا، یک سیستم RFID، 2RFID Gen، را که دارای هشت پورت آنتن است به بازار عرضه کرده است. این سیستم برای بسترهای ODM بهینه‌سازی شده و برای پیاده‌سازی در بخش‌های مختلف مدیریت زنجیره تولید و برنامه‌های کنترل دسترسی طراحی شده است. 4عدد از این پورت‌ها برای عملکرد خواندن و 4پورت دیگر برای عملکردهای شنیداری استفاده می‌شود. این طراحی چند عملکردی اولین نوع از این تجهیزات در بازار RFID است. از سوی دیگر این تجهیزات برای فناوری پردازش سیگنال دیجیتالی توسعه‌یافته است که پیشرفتی چشمگیر در عملکردهای خواندن و میزان حساسیت به شمار می‌رود.


به گزارش گروه طیف تا به حال آزمایش این سیستم جدید در بخش خدمات، انبارداری، توزیع و مراکز فروش موفقیت‌آمیز بوده است.RFID در کشور ما نیز مورد توجه قرار گرفته است اسفندماه سال گذشته اولین کتابخانه عمومی مکانیزه با روش RFID در کشور افتتاح شد. به گفته لطفی، مدیرکل آمار و فنآوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برنامه افق چشم انداز 1404 قرار است کتابخانه های مرکزی استانی و شهرستانی و کتابخانه های استاندارد به این سیستم مجهز شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد