فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

تشکیل سندیکای صنایع تجهیزات شناسایی و مکانیابی

محمود لیایی - مدیرکل دفتر صنایع برق، الکترونیک و فن‌آوری وزارت صنایع و معادن - در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: به تولید‌کنندگان فعال در حوزه‌ تولیدات محصولات فرکانس محور پیشنهاد تشکیل یک سندیکا را داده‌ایم که این پیشنهاد نیز با استقبال آن‌ها نیز مواجه شده است.


وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی صنایع تجهیزات شناسایی و مکان‌یابی در کشور گفت: صنایع مرتبط با دو حوزه یادشده را می‌توان بعد از اینترنت دومین تحول در صنایع فن‌آوری اطلاعات دانست که تحولات زیادی را در بخش‌های مختلف اقتصادی و حتی غیراقتصادی ایجاد کرده‌اند.


وی با بیان این‌که فعالیت در حوزه صنایع تجهیزات شناسایی و مکان‌یابی بدون رسیدن به تولید انبوه صرفه اقتصادی چندانی ندارد، عنوان کرد: عمده فعالیت در صنایع یادشده مربوط به بخش‌های طراحی و حل مساله است و کار در بخش‌های مربوط به تولید Tag و Reader چندان پیچیده نیست.


لیایی با بیان این‌که شرکت‌های خودروسازی ایران نیز برای به کارگیری این فن‌آوری در حال برنامه‌ریزی هستند، خاطرنشان کرد: صنایع تجهیزات شناسایی و مکان‌یابی کاربردهای فراوانی دارند. به عنوان مثال می‌توان از محصولات این صنایع برای کنترل زندانیان و ممانعت از فرار آنان از زندان استفاده کرد و یا این‌که می‌توان از این تجهیزات در ردیابی حیوانات، انبارداری، کتاب‌داری و بسیاری از حوزه‌های دیگر استفاده کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
HB سه‌شنبه 27 مرداد 1388 ساعت 08:41 http://khamir.blogfa.com

man az chiza'ee ke radyabi mishan motenafferam

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد