فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

ایران کد امکان سفارش کالا از طریق تلفن همراه را فراهم کرد

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران ایران کد، از ایجاد امکان سفارش کالا از طریق تلفن همراه درطرح جدید این مرکز با عنوان دیتاماتریس خبر داد.

احمد غلامزاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس این طرح اطلاعات و کاتالوگ الکترونیکی صحیح و استاندارد هر کالایی که در کشور وجود دارد از طریق تلفن همراه قابل دریافت و مشاهده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، وی تصریح کرد: برای استفاده از این طرح، شخص می‌تواند نرم افزار مخصوص دیتاماتریس را بصورت رایگان دانلود و بر روی تلفن همراه خود نصب کند.

یادآور می‌شود این نرم افزار بزودی بر روی سایت ایران کد قابل دریافت خواهد بود.

وی گفت: از این طریق فرد سفارش‌دهنده قادر خواهد بود از طریق دوربین تلفن همراه از شکل ویژه دیتاماتریس عکس گرفته و نرم افزار بصورت خودکار با اتصال به اینترنت ازطریق ‪ GPRS‬بلافاصله کاتالوگ الکترونیکی کالای مورد درخواست را روی گوشی موبایل نمایش دهد.

غلامزاده ادامه داد: در واقع نشانی اینترنتی کاتالوگ کالا در سایت ایران کد و در قالب دیتاماتریس ذخیره و بر روی بسته بندی کالاها چاپ و نصب می شود.

به گفته وی، مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات از این پس هنگام تحویل شماره ملی کالا و بارکد ایران کد به مشمولان از آنها خواهد خواست، دیتاماتریس را نیز بر روی بسته کالاهای خود درج کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این طرح باعث تسهیل قابل توجهی در اطلاع رسانی تجاری می‌شود و بطور همزمان به تولیدکننده و مصرف‌کننده کمک می‌کند وی تاکید کرد: از سویی موجب معرفی کالای تولیدکننده در سطح ملی و جهانی و امکان دسترسی آسان، سریع و بی‌هزینه مشتری به اطلاعات کالا می‌شود و از سوی دیگر مردم و مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد اطلاعات درست کالایی را که متقاضی آن هستند سریع و صحیح دریافت کرده و تنها به نقل قول‌های تولیدکننده یا واردکننده برای کیفیت یا منشا کالا متکی نباشند.

وی جلوگیری از تقلب در بازار را از جمله نتایج مثبت اجرای طرح دیتا ماتریس برشمرد.


** برچسب رهگیری
مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات سپس از راه اندازی طرح برچسب رهگیری
برای کالاهای تجاری کشور با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران در آینده نزدیک خبر داد.

وی گفت: این طرح در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ورود کالاهای بی کیفیت در داخل
صورت می‌گیرد.

غلامزاده در تشریح این طرح اظهار داشت: براین اساس بر روی بسته بندی یا جعبه کلیه کالاهای تجاری کشور یک کد رهگیری کالا بصورت شماره سریال رمز درج می‌شود که با استفاده از آن براحتی می‌توان مسیر و چگونگی ورود کالا به کشور و منشا آن را شناسایی کرد.

این مقام مسئول افزود: مسئول یا مرجع رهگیری‌کننده کالا، با وارد کردن این شماره سریال
رمز در سایت پشتیبانی که برای آن پیش بینی شده می‌تواند از فرد وارد کننده و یا قانونی و یا غیرقانونی بودن کالا با خبر شود.

به گفته غلامزاده، این شماره سریال رمز قابل جعل یا باز تولید نیست زیرا که هر شماره سریال فقط متعلق به یک عدد کالای خاص بوده و برای کالای مشابه کاربرد ندارد.

وی افزود: براساس ضوابط قانونی که توسط سازمان توسعه تجارت و در چارچوب سیاست مدیریت واردات کالای با کیفیت بزودی ابلاغ می‌شود، کلیه واردکنندگان کالا به کشور باید کالای خود را با درج این کد رهگیری بر روی بسته بندی به کشور وارد کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد