فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

کامیونها در بندر امام خمینی (ره) به صورت دقیق ردیابی می شوند

اهواز - خبرگزاری مهر: معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: به زودی مکانیابی کامیونها از طریق یکی از سیستمهای روز دنیا ( RTLS ) در بندر امام خمینی (ره) صورت می گیرد.

سید سعید بزاز در گفتگو با خبرنگار مهر در ماهشهر اظهار داشت: باتوجه به تردد روزانه دو هزار و 500 کامیون در بندر امام خمینی(ره)، موضوع ردیابی کامیونها در سطح مجتمع بندری با هدف تسهیل در ترافیک موجود در بندر و افزایش بهره وری و کاهش زمان توقف کامیونهای ورودی در دستور کار اداره کل قرار گرفت.

بزاز در خصوص انتخاب سیستم RTLS عنوان کرد: باتوجه به اینکه تکنیکهای مختلفی برای ردیابی کامیون وجود دارد در پروژه مطالعاتی و با در نظر گرفتن مزایا و توجیه اقتصادی هر یک از تکنیک ها، طرح استفاده از فن آوری RFID ( ثبت و شناسایی کامیونها از طریق امواج رادیویی) و تکنولوژی جدیدتر آن یعنی RTLS ( سیستم مکان یابی بلادرنگ ) به عنوان روشی که بیشترین خواسته های این اداره کل را پوشش داده مصوب شد.

وی ادامه داد: این روش یکی از تکنولوژی های مدرن بوده که از سال 2008 ابداع شده است و از طریق آن محل دقیق کامیونها در بندر در هر لحظه مشخص می‌شود.

بزاز در خصوص مزایای اجرای این سیستم به تسریع در کنترل تردد کامیونها و کاهش احتمال خطا در فرآیند کنترل و بازرسی کامیون، کنترل گلوگاه های عملیاتی همچون گیت ورودی و خروجی، باسکولها و اسکله ها، موقعیت یابی (Tracking) کامیونها در بندر، استخراج نرم تخلیه تقریبی روزانه کشتیها اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در بنادر مهم دنیا از تکنولوژی قدیمی تر یعنی RFID استفاده شده است، خاطر نشان کرد: در صورت اجرای این سیستم در بندر امام خمینی، این بندر به جمع یکی از اولین بنادر جهان خواهد پیوست که از تکنولوژی RTLS استفاده خواهد کرد.

وی در پایان از استقرار کامل این سیستم تا پایان سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) خبر داد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد