فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

چین و تایوان به دنبال همکاری در زمینه RFID می باشند

کنفرانسی در زمینه شناسایی با استفاده از تگ های رادیو فرکانسی بدون سیم در Taipei یکی از شهر های اصلی  تایوان گشایش یافته است، به این امیدکه با راه اندازی این کنفرانس یک شاهراه ارتباطی  بین چین و تایوان برقرار شود تا به این وسیله همکاری بین این دو کشور بیش از پیش گردیده و استفاده از این تکنولوژی را برای محصولات و سرویس های دو طرف بیشتر گردانند.

کنفرانس  RFID فرصتی است برای شرکت های این دو کشور ،تا بدانند  هرکدام چه  محصولاتی را  آماده فروش دارند و در کدام بخش ها می توانند با هم همکاری داشته باشند. این مذاکرات  می تواند به همکاری در زمینه  استاندارد های تکنیکی مربوط به  توسعه های مشترک  این دو کشور منجرگردد. چین و تایوان، اخیرا  تا حدی در این زمینه همکاری داشته اند. 

طبق گفته Maggie Lin یکی از نمایندگان انجمن کامپیوتر شهر Taipei ، یکی از سازماندهندگان مشترک این  سمینار  و همچنین یکی از بزرگترین گروه های صنعتی تکنولوژی در تایوان، شرکت های تایوانی معتقدند  که کنفرانس RFID  به آنان فرصتی برای فروش محصولاتی  که در زمینه RFID   عرضه می کنند ، در بازارهای سرزمین پهناور چین می دهد. زیرا چین دارای پتانسیل زیادی برای استفاده از RFID در زمینه های مختلفی همچون کاربرد های پزشکی است. وی ادامه داد : این شانسی بزرگ برای ملاقات و مطرح کردن موضوعاتی است که می تواند داد و ستد و تاثیرات متقابل RFID بین دو کشور را افزایش دهد.

Tan Min یکی از محققان  انجمن اتوماسیون دانشگاه  Sciences  چین ، ادامه داد  : کاربرد و استفاده از RFID   در چین در حال گسترش است. این کشور تا کنون نزدیک به  900 میلیون کارت شناسایی  شهروندی جدید را که مجهز به تکنولوژی RFID است ، صادر کرده است و از این تکنولوژی ( شناسایی با  استفاده از تگ های رادیو فرکانسی ) برای ایجاد توسعه در زمینه هایی چون :  ترابری و حمل و نقل،  کشتزار ها و مزارع، کشتیرانی و...  استفاده می کند.

 فروش  RFID در چین به 1.22 بیلیون ین ژاپن (معادل با 178.4 میلون دلار آمریکا ) در سال 2009 رسیدکه در مقایسه با  سال 2005 که میزان فروش این محصول ( تگ های رادیو فرکانسی ) 170 میلیون ین بود، رشد قابل ملاحظه ای داشته است. فرمانداری استان های چین و شرکت ها ی فعال در این زمینه، در حال استفاده از تکنولوژی رادیو فرکانسی  در برخی مناطق هستند. این تکنولوژی در حال حاضر  در شهر پکن چین در حال استفاده است . از این تکنولوژی در  باجه های پرداخت عوارض  برای افزایش  سرعت رفت و آمد، بلیت  انجمن ها ، وقایع و مراسم استفاده می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد