فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

امنیت در پارس جنوبی با تکنولوژی RFID

گروه پیشگامان کویر یزد با نصب سیستم های امنیتی مبتنی بر تکنولوژی RFID در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی برای اولین بار در ایران با استفاده از چنین فناوری نوینی مدیریت امنیتی این مجتمع بزرگ را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، امیر حاتمی نسب قائم مقام شرکت پیشگامان عصر ارتباطات به عنوان مجری اجرای این طرح، اظهار نمود: از سال گذشته مذاکرات با مسئولان شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در خصوص اجرای این طرح آغاز شد که پس از جلسات و بازدیدهای مکرر بین مسئولین و کارشناسان گروه پیشگامان کویر با مقامات و کارشناسان شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی سرانجام این مذاکرات نهایی شد و هم اکنون علاوه بر اجرای این طرح در برخی فازهای مجتمع، طرح آن نیز برای اجرای نهایی در تمام مجتمع در حال تدوین است.

وی در خصوص جزییات این طرح نیز گفت: در حال حاضر با تکنولوژی نوین RFID که متاسفانه در کشور همچنان مهجور مانده است، برخی قسمت های امنیتی فازهای یک، دو و سه مجتمع گاز پارس جنوبی به صورت پایلوت تحت پوشش قرار گرفته است.

حاتمی نسب افزود: در فاز یک مجتمع، کنترل ورود خروج افراد در ساختمان اداری و مدیریت با تحت پوشش قراردادن بیش از یکصد نفر از پرسنل در حال انجام است که علاوه بر ورود و خروج مباحث استفاده از بخش های مختلف مجتمع توسط کارت های صادر شده RFID مدیریت می شود.

وی راجع به روند اجرای این طرح در فاز دوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، گفت: در این فاز با توجه به پایلوت بودن طرح، مدیریت امنیت ورود و خروج اتومبیل ها مد نظر قرار گرفته است. بدین معنی که در گذشته هرگونه ورود خروج از گیت های بازرسی در صورتی که مراجعه کننده کارت شناسایی داشت منوط به فعالیت همزمان دو نفر پرسنل و انجام تشریفات خاص بود و مدت زمان 5 دقیقه ای نیز صرف شناسایی و تطبیق مدارک می شد، ولی با نصب فناوری RFID این زمان به کمتر از یک دقیقه کاهش یافته و عملیات شناسایی، پردازش اطلاعات و امور ثبت عبور و مرور و سرانجام اجازه انجام عملیات بدون حضور نیروی انسانی نیز با درصد بالای امنیت قابل اجراست.

قائم مقام شرکت پیشگامان عصر ارتباطات اضافه کرد: در این طرح بیش از 160 دستگاه اتومبیل مجتمع به تگ های RFID مجهز شده اند که به محض ورود به منطقه ورودی مجتمع توسط امواج الکترونیکی شناسایی و با تطبیق هویت افراد اجازه ورود و خروج توسط سیستم داده می شود.

 وی در خصوص طرح امکان سنجی فاز یک مجتمع اذعان نمود: در این طرح کلیه بایدها و نبایدها، جزییات، شرایط و نحوه اجرای سیستم RFID در فاز یک، مورد بررسی دقیق کارشناسان فنی شرکت قرار خواهد گرفت و نحوه استقرار کامل سیستم های هوشمند به صورت یک طرح جامع جهت اخذ تصمیم نهایی به مدیران مجتمع ارائه می گردد که در صورت تایید، طرح به مناقصه گذاشته خواهد شد. حاتمی نسب خاطر نشان کرد: در تهیه طرح امکان سنجی فاز یک از کارشناس فنی خارجی نیز استفاده می شود.

وی با تاکید بر این که چنین طرحی برای اولین بار در کشور در پالایشگاه ها اجرا می شود، گفت: اجرای چنین طرحی از لحاظ حجم کاری و وسعت عملیات برای نخسیتن بار در کشور صورت می گیرد و نکته مهم این است که مجتمع پارس جنوبی برای نخستین بار یک مجموعه ایرانی را در رقابت با رقبای اروپایی انتخاب کرده است.

قائم مقام شرکت پیشگامان عصر ارتباطات در پایان ابراز امیدواری کرد: سازمانهای دیگر نیز به شرکت های ایرانی اعتماد داشته باشند چرا که در برخی موارد عملکرد متخصصان ایرانی از رقبای خارجی در سطح بالاتری قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد