فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

کالاهای وارداتی مورد تایید استاندارد دارای بارکد هستند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، "نظام الدین برزگری" رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، در نخستین نشست ضوابط فنی واردات که با حضور معاونین وزارتخانه ها برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون ارتقای کیفی خودرو و تولیدات صنعتی گفت: قانون تصویب ارتقای کیفی خودرو در 23 خرداد برای تمام دستگاه ها ابلاغ شد تا از تولیدات صنعتی داخلی حمایت و به کالاهای بی کیفیت استانداردهای اجباری تعلق نگیرد.
وی ادامه داد: 630 قلم کالا مشمول استانداردهای اجباری قرار گرفتند که امید است با حفظ حقوق مصرف کنندگان جلوی واردات بی رویه گرفته تا مطرح شدن بحث ایمنی و بهداشت مردم اشتغال و صنعت ما مورد حمایت قرار گیرد.
وی در خصوص تاییدیه موسسه استاندارد در مورد کلیه محصولات تصریح کرد: براساس این قانون کلیه محصولات باید به تاییدیه موسسه استاندارد رسیده و در غیر این صورت توزیع آنها ممنوع است و کالاهایی که از مبادی رسمی وارد کشور نمی شود باید طبق سازمان استاندارد بازنگری شده و زیر نظر طرح طاها (اجرای طرح یکسان برای کالاها) قرار گیرند که هر کالایی که وارد کشور می شود برحسب موسسه استاندارد ارزیابی شود.
وی افزود: طی فرآیند ایرانکد باید کالاهای وارداتی را که به تاییدیه استاندارد رسیده بارکد دهد و بعد از ثبت سفارش در مبادی ورودی یک کد رهگیری برای کالاها نصب و با اجرای طرح طاها بتوان کالاهای قانونی را از غیرقانونی تشخیص داد.
برزگری تصریح کرد: برای کالاهایی مثل لوازم خانگی باید توسط سیستم RFID یک سری برچسب هایی درنظر گرفت که از طریق امواج مرکزی قابل شناسایی بوده است و کالاها را تا محل مصرف شناسایی کند.
وی استفاده از استاندارد معتبر بین المللی را ضروری دانست و گفت: در هر موردی که استاندارد ملی نداشته باشیم وارد کننده می تواند یکی از استانداردهای بین الملی را داشته و طبق آن کالا را وارد کشور کنند.
وی در پایان تصریح کرد: کالاهایی که بیش از 5 سال استاندارد دارند بازنگری شده و حدود 4 هزار و 500 مورد کالا تفکیک شده اند که امسال بازنگری می شوند

نظرات 1 + ارسال نظر
پایگاه جامع مهندسی صنایع سه‌شنبه 13 مهر 1389 ساعت 08:25 http://ieir.ir

با سلام ؛ لینک شما جهت استفاده کاربران در سایت قرار گرفت ؛ موفق باشید /.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد