ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
ردیابی بوسیله سازمان بین المللی استاندارد سازی ISO به طریق زیر تعریف شده است :
‹ ایزو ۸۴۰۲ : ۱۹۹۴، مدیریت و تضمین کیفیت - لغات
ردیابی توانایی یافتن تاریخچه و کاربرد یا موقعیت یک موضوع یا فعالیت از طریق یک شناسه ثبت شده می باشد. ›
‹ ایزو ۹۰۰۰ : ۲۰۰۰، سیستمهای مدیریت کیفیت - لغات و اصول اساسی
۷.۵.۲ ) شناسایی و ردیابی
سازمان بایستی اقداماتی را جهت شناسایی وضعیت محصول/خدمات ، با توجه به فعالیتهای اندازه گیری و تایید مورد نیاز، انجام دهد و بایستی در صورت لزوم، محصول و/یا خدمات را با استفاده از ابزارهای مناسب در طول فرایند شناسایی نماید. این امر بایستی در کلیه بخشهای درگیر با محصول و/یا خدمات که تعامل آنها در تطابق با نیازمندیهاست، صورت پذیرد. در صورتیکه ردیابی یک الزام باشد، سازمان بایستی منحصربفرد محصول و/یا خدمات را ثبت و کنترل کند. ›