فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

اولین پروژه RTLS با استفاده از فن آوری RFID

مراحل اجرائی و نصب و راه اندازی اولین پروژه RTLS ایران، توسط متخصصین شرکت گروه تحقیقات خدمات مخابراتی کاوشکام آسیا به انجام رسیده و پروژه به کارفرما تحویل داده شد. پروژه RTLS مبتنی بر RFID، با توجه به توسعه مسیر های ردیابی کامیون ها در بندر امام خمینی (ره) اجرا گردید.

با پیاده سازی این پروژه و بومی سازی آن، سایر بنادر کشور نیز قادر خواهند بود از دانش بومی پیاده سازی این سیستم جهت افزایش کنترل و نظارت بر محموله ها، کامیون ها و کانتینرها در محدوده بنادر استفاده بهینه نمایند.

پیاده سازی راهکار جامع ارتقاء ضریب امنیتی پالایشگاهها

این راهکار که تلفیقی از تکنولوژی های تشخیص چهره، بیومتریک، RFID را در خود جای داده است از راهبندهای ضد انتحاری، گیت های متروئی کنترل تردد نفر، سیستم های کنترل دسترسی ساختمان و سیستم های تکمیلی آن استفاده گردیده و ایجاد سیستمی یکپارچه، باعث مدیریت بهینه و افزایش ضریب امنیت در پالایشگاهها و مراکز حساس گردیده و از نفوذ و خرابکاری های احتمالی جلوگیری خواهد نمود.

این پروژه در پالایشگاه گاز فجر جم بوشهر که بزرگترین پالایشگاه گاز خاورمیانه و دومین پالایشگاه گاز جهان به لحاظ ظرفیت می باشد توسط شرکت کاوش کام آسیا با موفقیت نصب و راه اندازی گردیده است

شرکت UPM به عنوان شرکت منتخب در زمینه تگ های UHF معرفی شد

ABIResearch که هر ساله شرکت های معتبر فعال را در زمینه تکنولوژی بر اساس نوآوری و پیاده سازی تکنولوژی رتبه بندی می نماید. شرکت UPM را که در زمینه طراحی و تولید Tag های RFID فعالیت می کند را جهت Tag های RFID باند فرکانسی 900 (UHF) حائز رتبه اول ارزیابی نمود.

لازم به ذکر است که شرکت گروه تحقیقات خدمات مخابراتی کاوشکام از Tag های RFID باند UHF کمپانی UPM در راهکارهای خود استفاده می نماید و تامین آن را برای سایر کمپانی های فعال در ایران انجام می دهد. 

جهت مطالعه اصل خبر به آدرس زیر مراجعه فرمائید.

 http://www.upmrfid.com/rfid/upm_rfid-news-2011-abi-research

RFID کاشته شده در بدن

دنیایی را تصور کنید که دیگر لازم نیست برای خرید کالا از کارت اعتباری‌ استفاده کنید، برای باز کردن در پارکینگ خانه‌تان نیاز به فشار دادن دکمه ای ندارید یا برای تشخیص هویت‌تان دیگر لازم نیست که اثر انگشت به جا بگذارید. بلکه تمامی ‌این کارها را با یک‌بار اسکن شدن بدن‌تان توسط یک دستگاه یا حسگر انجام می‌دهید. این اید‌ه ای است که با کاشت یک قطعه RFID (تشخیص فرکانس رادیویی) در بدن میسر می‌شود. هم‌اکنون شرکت FDA تراشه ای با نام VeriChip را مورد آزمایش قرار داده که مخصوص کاشت در بدن انسان بوده و توسط شرکت PositiveID طراحی شده است. این شرکت قصد دارد از این فناوری برای آشکارسازی بلادرنگ میزان گلوکز خون در بدن بهره ببرد.

 این تراشه تمامی ‌اطلاعات مربوط به شخص را ذخیره کرده و علاوه بر این، پرونده پزشکی دیجیتالی را برای وی ایجاد می‌کند. به این ترتیب به نظر می‌رسد که کاشت ریزتراشه در بدن انسان برای دریافت و انتقال اطلاعات مربوط به شخص قریب‌الوقوع است.

طراحی و تولید اولین سیستم ترکیبی کنترل تردد خودرو

برای اولین بار در ایران مراحل اولیه طراحی و تولید اولین سیستم ترکیبی مدیریت کنترل تردد خودرو، شامل کنترل فرد راننده و ماشین در حال تردد توسط شرکت کاوش کام آسیا با موفقیت به انجام رسید.

این سیستم دارای امکانات سیستم دوربین کنترلی ثبت رویداد و سنسورهای عملکرد اتوماتیک راهبند می باشد و برای تحقق آن از فن آوری RFID در 2 باند فرکانسی مختلف استفاده گردیده است. لازم به توضیح است که این سیستم برای مراکزی مورد کاربرد خواهد بود که افزایش سطح امنیتی سیستم از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد

شرکت فن آوران سپاکو به عنوان برترین شرکت در حوزه فن آوری اطلاعات

همایش بزرگان ملی فناوری و انرژی کشور، مورخ 31/04/1390 در سالن همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با حضور مقامات بلند پایه کشوری برگزار گردید.

در این میان ، شرکت فن آوران سپاکو ، به عنوان برترین شرکت در حوزه فناوری (اتوماسیون های صنعتی و RFID) ، موفق به دریافت تندیس زرین از مقامات بلند پایه کشور گردید. 

 

وب سایت http://www.sepaco-tech.com

کارکرد تکنولوژی RFID در ردیابی واگن‌های شبکه

بیش از ۳۰ کشور دنیا از چنین سیستمی برای واگن‌ها استفاده می کنند.

مسأله اصلی که در شبکه‌های ریلی وجود دارد، یکی ناپدید شدن واگن‌ها در شبکه از دید مدیر سیستم و دیگری، اشتباهات اپراتو‌رها در ثبت اطلاعات واگن و ورود اطلاعات به نرم‌افزار می‌باشد.

به دلیل تعداد زیاد واگن، همیشه تعدادی از آنها در محل نامعلومی از شبکه ریلی قرار دارند که از این مسأله به ناپدید شدن تعبییر میکنیم.

بدیهی است که مدیر سیستم نمی‌تواند واگن‌های نا پدید را در برنامه‌ریزی حمل بار در نظر بگیرد. بنابراین، راندمان کاری کاهش می‌یابد.

استفاده از سیستم RFID برای ردیابی واگن، منجر به ردیابی دقیق واگن ها در شبکه و حذف خطای عامل انسانی ، در ثبت اطلاعات واگن‌ها می شود.

این مسأله باعث افزایش راندمان شرکت‌های حمل و نقل ریلی می گردد که بازگشت سرمایه قابل قبولی به دنبال دارد.

منفعت دیگر سیستم ردیابی با RFID برای واگن‌ها، در مسأله تعمیرات و نگهداری است. بدین ترتیب که سیستم نرم‌افزاری، سابقه تعمیرات و نگهداری واگن و سررسید تعمیرات اساسی ونیمه اساسی آن را ثبت و اعلام می کند. بدین ترتیب، صدمات ناشی از تأخیر در تغییرات دوره‌ای به حداقل می رسد.

سیستم‌های ردیابی واگن، عموماً به کمک تکنولوژی RFID پسیو برد متوسط و نیمه اکتیو اجراء می شوند