ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
فروشگاه Baroue در کویت به والدین این امکان را میدهد که ضمن خرید در فروشگاه، کودکان خود در زمین بازی را تحت نظر داشته باشند. این سیستم که از Tag، Reader، دوربین و نرم افزار موقعیت یابی تشکیل شده است توسط شرکت Mideast systems integrator راه اندازی شده است. فروشگاه Baroue به مساحت 6.500 متر مربع ارایه کننده 20.000 محصولات مخصوص کودکان از جمله لباس، اسباب بازی و لوازم مخصوص نوزادان می باشد. این فروشگاه این امکان را به والدین میدهد که ضمن خرید، صرف غذا در رستوران، گرفتن عکس و سایر امکانات، کودکان خود را در زمین بازی به مربیان کودک بسپارند و با خیالی آسوده به خرید بپردازند. هنگام ورود به هر یک از کودکان دستبندی به شکل یک شیر پشمالو داده میشود که درون آن یک RFID Active Tag با یک شناسه منحصر به فرد قرار داده شده است و به والدین بلیطی با شماره مخصوص کودکشان داده میشود. در هنگام بازی سیگنالی به فرکانس 6 تا 8 گیگا هرتز که شناسه منحصر به فرد کودک در آن رمزگذاری شده است به Readerهایی که در قسمتهای مختلف نصب شدهاند ارسال میشود. شماره شناسه و قدرت انتقال آن به سیستم انتهایی از طریق ارتباط Ethernet ارسال میشود و در نرم افزار مربوطه این اطلاعات با استفاده از مشخصات Tag و زاویه انتقال تفسیر شده و موقعیت کودک در حدود 5 سانتیمتری مشخص میشود. وقتی محدوده کودک در زمین بازی مشخص شد، دوربین دیجیتالی مربوط به آن محدوده تصویر کودک را به والدین از طریق 5 مانیتوری که در قسمتهای مختلف فروشگاه نصب شده، نشان میدهد. تنها مشکل این سیستم در حال حاضر تعداد کم Tag ها (200 دستبند) میباشد که باعث شده در هر زمان فقط 200 کودک امکان استفاده از زمین بازی را داشته باشند و سایر والدین و کودکانشان میبایست در صف، منتظر بمانند.
برگرفته از RFID Journal