ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
شرکت اتریشیInternom، سازنده درب و پنجره، برای ردیابی کامیونهای حمل درب و پنجرههای ساخته شده، بین مراکز این شرکت، از تکنولوژی RFID استفاده میکند. این سیستم باعث حذف فرآیند دستی انجام ردیابی و خطاهای مربوط به آن شده است. همچنین این سیستم به استفاده بهینهتر از کامیونهای حمل محصولات و محاسبه کار انجام شده توسط شرکتی که ماشینها را اجاره میدهد، کمک میکند. شرکت Internom محصولات خود را مستقیما ً به مصرف کنندگان نمیفروشد بلکه حدود 1000 شریک تجاری فروش در طول سال بیش از 900.000 درب و پنجره این شرکت، که اکثر آنها سفارشی هستند، را میفروشند. از آنجا که هر جابه جایی درب و پنجره پتانسیل آسیب رساندن به آنها را دارد، این کارخانه از فرآیند تولید در لحظه به منظور پایین نگه داشتن مصرف کالا، تسهیل انبارداری و جابه جایی و بهبود کیفیت استفاده میکند و 800 کامیونی که محصولات را حمل میکنند حدود یک ماه طول میکشد تا بعد از هر بارگیری به کارخانه برگردند. تمامی درب و پنجرهها دارای برچسب بارکد با کد منحصر به فردی هستند که هنگام قرارگیری در کامیونها این برچسبها توسط بارکد خوانهای کارگران خوانده میشوند و در DataBase مربوطه ذخیره میشوند. قبل از استفاده از RFID، شماره کامیونها توسط کارگران به طور دستی ثبت و در نرم افزار، به بار مربوط به خودش ارتباط داده میشد. در سال جاری این شرکت از semi-passive 2.4 GHz RFID tag شرکت زیمنس با باتری به طول عمر 5 تا 7 سال برای هر کامیون که در ارتفاع 1.3 متری بر روی آنها نصب میشود و در مقابل برف و باران محافظت میشود، استفاده کرده است. همچنین کلیه گیتهایی که میبایست کنترل شوند دارای دو Reader یکی برای خواندن Tag داخل کامیون و دیگری برای Tag خارج آن، میباشند. این شرکت همچنین در حال مذاکره با دو تأمین کننده برای استفاده از Tag های جدید passive EPC Gen 2 میباشد
برگرفته از RFID Journal