ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
یک سال بعد از راهاندازی سیستم ردیابی خودرو بر اساس تکنولوژی RFID در پارکینگهای شرکت Land Rover در انگلستان، این شرکت اعلام کرد که بازگشت سرمایه بسیار خوبی به دلیل صرفهجویی در نیروی کار مورد نیاز برای ردیابی و پیدا کردن خودروها و همچنین جلوگیری از انتقال آنها در زمان نادرست، داشتهاند. خودروهای این شرکت به صورت خاص برای هر مشتری بر اساس درخواست آنها تولید میشود و به هر خودرو یک شناسه منحصر به فرد تعلق میگیرد. خودرو ها پس از مونتاژ در خط تولید به قسمتهای مختلفی برای انجام سایر عملیات منتقل میشوند و از آنجا که هر خودرو منحصر به فرد میباشد، پیدا کردن هر یک از آنها در محوطهای که دائماً جابه جا میشوند، کار بسیار مشکلی میباشد. سیستم RFID فرآیند مکان یابی خودروهایی که نیاز به تست، سرویس، انبار یا منتقل شدن را دارند، با ردیابی تاریخچه و موقعیت مکانی هر خوردرو، آسان میکند. بیشترین منفعت در استفاده از این سیستم، بهرهوری در نیروی کار بوده است. چرا که آنها را قادر به جایگذاری فیزیکی دقیق خودروها بر اساس ضوابط متفاوت ساخته است. در این سیستم از Tagهای Active استفاده شده است که هر 4 دقیقه یک بار ( در برخی مراحل هر 1 دقیقه یک بار) سیگنالی را ارسال میکنند و گیرندهها این سیگنال را دریافت و به نرم افزار مرکزی ارسال میکنند و به این ترتیب محل هر خودرو به صورت گرافیکی بر روی مانیتورهای مربوطه قابل نمایش میباشد. همچنین کارکنان دارای Hand Heldهایی هستند که میتوانند در صورت نیاز در محوطه گردش کنند و خودروی مورد نظر را پیدا کنند. این سیستم با فرکانس 2.4 GHz کار میکند و امکان ردیابی خودروها تا فاصله 152 متری را دارد. این شرکت قصد دارد تا در آیندهای نزدیک از RFID برای خط تولید و نگهداری سوابق قطعات به کار برده شده در هنگام مونتاژ خودروها نیز استفاده کند.
برگرفته از RFID Journal