۱۳ فوریه روزی است که RFID کوچکترین اندازه خود را تجربه کرد.هیتاچی در این روز از آرافآیدی پودر مانندی به ابعاد ۰.۰۵× ۰.۰۵ میلیمتر به عنوان کوچک ترین RFID که تاکنون تولید شده است پرده برداری کرد.
با استفاده از تکنیک و تکنولوژی کوچک سازی چیپهای سیلیکونی و همچنین درج اطلاعات بر روی چیپ بوسیله باریکه الکترونی هیتاچی توانسته است RFID ای ۶۴ بار کوچک تر از کوچکترین نوع در دسترس به ابعاد ۰.۴ × ۰.۴ میلیمتر موسوم به mu-chips را تولید کند. این چیپ جدید دارای یک ROM ۱۲۸ بیتی برای ذخیره کردن یک آی دی منحصر به فرد ۳۸ رقمی میباشد.
با ضخامت ۸ میکرونی که این RFID دارد این امکان را بوجود آورده که به سادگی در بین صفحات کتاب تزریق شود .
دستگاههای مکان یاب به منظوز صحت انجام ترانزیت کالا، پیشگیری از سوءجریان و ردیابی لحظهای از وضعیت حرکت یا توقف مسیر ترانزیت کالا مورد استفاده قرار میگیرند .
به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان بازرسی ، از سال ۸۳تا ۸۵مجموعا هزار و ۵۸دستگاه G.P.Sدر اختیار گمرکات اجرایی قرار گرفت که به دلیل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری و نیز عدم به روز رسانی بلااستفاده مانده است.
در این گزارش با اشاره به برخی مشکلات این سیستم در ثبت صحیح مسیر طی شده به وسیله کامیونها و دخالت رانندگان در عملکرد این G.P.Sها آمده است:
با انجام اصلاحاتی در نحوه نصب این دستگاهها و خریداری G.P.Sهایی از نوع Offlineعملا این مشکلات به حداقل رسید.
سازمان بازرسی در این گزارش با تاکید بر به روزرسانی کلیه دستگاههای .G P.Sخریداری شده اعلام کرد که به دلیل عدم تخصیص و واریز اعتبار لازم، این دستگاهها به روز رسانی نشده و به تبع آن قابل بهره برداری نیستند .
سازمان بازرسی در این گزارش تاکید کرد که باتوجه به ناکارآمدی دستگاه های G.P.Sتحویلی به گمرکات اجرایی و احتمال سوءاستفاده از این خلا نظارتی ، ضرورت دارد گمرک کشور برای کنترل مسیر ترانزیت کالا، در اسرع وقت نسبت به فراهم کردن شرایط جهت رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری و به روز رسانی این دستگاهها اقدام کند.
برگرفته از ایرنا
کدگذاری یا نشانه گذاری از زمانی معمول شد و شرکت های تولیدکننده مواد غذایی تصمیم به درج اطلاعاتی در مورد کالای تولیدی بر روی بسته بندی گرفتند. این تصمیم به این دلیل اتخاذ شد که محصولات بسیاری در قفسه سوپر مارکت ها باقی می ماندند که تاریخ مصرف آنها گذشته بود و کسی از این موضوع خبر نداشت. انگیزه های دیگری نیز در این امر موثر بودند. از جمله حقوق خود مصرف کنندگان و فروشندگان که این حق را داشتند که از برخی اطلاعات مهم باخبر باشند. این نیازها هم اکنون بسیار گسترده تر و وسیع تر شده تا جایی که کدگذاری را به امری حیاتی در این صنعت تبدیل کرده است. به تازگی شرکت دارویی Moorfield که خود دارای یک بیمارستان تخصصی چشم در لندن است، اقدام به کدگذاری استاندارد برخی از قطره های چشم خود نموده که هیچ نسخه ای از پزشک ندارند. تا کنون این کار تنها برای 100 نفر انجام پذیرفته ولی می توان آن را تا 3000 مورد افزایش داد. این کدگذاری منطبق با استانداردهای GS1UK می باشد. مزیت این کدگذاری این است که برای دفعات بعدی که بیمار نیاز به دارو دارد، می توان با استفاده از بارکد حک شده بر روی ظرف، از طریق ماشین های خودکار اقدام به پر کردن دوباره آنان نمود. دیگر مزیت آن کنترل میزان داروی فروخته شده به هر بیمار است. پر واضح است که چنین فن آوری کارآمدی، به زودی از محبوبیت بالایی برخوردار خواهد شد پس تغییراتی در فن آوری اجتناب ناپذیر است.
شرکت Moorfield با توجه به این نیاز روزافزون، خود را با تکنولوژی روز منطبق کرده و چاپ گر این بارکدها را از چاپ گرهای جوهر افشان به چاپ گرهای لیزری تغییر داد تا با افزایش سرعت چاپ، پاسخ گوی نیاز بیشتری از بازار باشد. دیگر تغییر، مجهز کردن این بارکدها به فن آوری RFID است. هم اکنون دستگاه های کدزن با قابلیت های RFID در حال ورود به بازار هستند ولی انتظار نمی رود به این زودی ا فراگیر شوند.
یکی از مدیران Moorfield می گوید حضور فن آوری RFID خبر خوبی بود ولی آن چنان که انتظار می رفت نتوانست برای خود در بازار جایی باز کند و به کندی در حال فراگیری است. در ابتدا هیجان خاصی از ورود این فن آوری به بازار در میان تولیدکنندگان ایجاد شده بود و دلیل آن نیز چیزی نبود جز به دست آوردن امکان برای پی گیری محصول از زمان تولید تا زمان مصرف که هیچ خطایی در کار آن وجود نداشته باشد. برای کسانی که به این فن آوری ایمان آورده اند، حقیقت بسیار زود آشکار شد و قابل اعتماد بودن بارکدهای RFID به راحتی به اثبات رسید. تنها مشکل باقیمانده در راه جهانی شدن این فن آوری، مشکل قیمت و برچسب های قیمت بر روی برچسب های RFID است. واضح است که سیل تولیدات جدید با بهره بردن از تکنولوژی نوپدید به بازار سرازیر خواهد شد و البته برای مدیریت و کاربری این محصولات از فن آوری اطلاعات IT به شکل گسترده ای استفاده خواهد شد. این جاست که انتخاب راه درست می تواند فرق میان یک داد و ستد راحت و سودمند را با یک داد و ستد فاجعه آمیز روشن نماید. بدیهی است که برای انجام یک معامله موفق باید مواردی چند مانند نوع دستگاه، نوع دستگاه چاپ گر و کیفیت چاپ ارائه شده توسط آن، میزان مصرف دستگاه، جدید و یا قدیمی بودن فن آوری به کار رفته در آن و در نهایت قیمت تمام شده لحاظ شود.
این موارد بسیار مهم می باشد. هم اکنون چاپ گرهای Inkjet از نظر صرفه اقتصادی بسیار مناسب تر بوده و از استهلاک پایین تری برخوردارند و قادر هستند اطلاعات مختلف و بسیاری را در فضای محدود و بر روی انواع مختلف برچسب ها چاپ نماید. چاپ گرهای Inkjet در این راه قادر هستند، مانور گرافیکی بیشتری از خود نشان دهند. موارد ذکر شده را به هیچ وجه نمی توان در چاپ گرهای معمولی مشاهده کرد. وقتی به عکس چاپ شده توسط دستگاه های Videojet نگاه می کنیم، متوجه می شویم که این دستگاه تنها دستگاه چند هد واقعی است که از 9000 هد برای چاپ تصاویر بهره می برد. هم اکنون شرکت سازنده نوع جدید این دستگاه را با کد 9040S برای صنعت نوشابه سازی ایالات متحده طراحی و تولید نموده است که حتی کیفیت کار شده از کیفیت کار مدل 9000 نیز بالاتر است. این دستگاه جدید قادر است تا دو خط 7 نقطه ای را با سرعت 4/2 متر بر ثانیه چاپ کند. فضای میان دوخط نیز به حداقل ممکن یعنی یک میلی متر کاهش یافته تا حداکثر کیفیت ممکن را برای چاپ بر روی سطوح کم حجم همچون بطری های PET و قوطی های نوشیدنی فراهم آورد. از دیگر امکانات این دستگاه می توان به سیستم شستشوی خودکار نصب شده بر روی این دستگاه نام برد. در چاپ گرهای Linx از نوع خاصی از فن آوری استفاده شده که به طور خودکار رنگ را بر جوهر های رنگی اضافه می کند و کیفیت عکس چاپ شده را بالاتر می برد. در دستگاه S900 جدید شرکت Linx، تمامی فن آوری های مذکور به کار رفته به علاوه این که این دستگاه قادر است تا 5 خط را به طور هم زمان با حداکثر کیفیت ممکن بر روی ظروف مختلف و یا انواع برچسب چاپ کند. هر چه سرعت خشک شدن رنگ بالاتر باشد، سرعت چاپ نیز بالاتر خواهد رفت چرا که روند چاپ سرعت می گیرد. در چاپ گرهای S900 شرکت Linx از نوع خاصی جوهر رنگی استفاده می شود که به سرعت خشک می شود، از این رو سرعت چاپ نیز تا حد قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. Linx اقدام به تولید انواع خاصی از رنگ نموده که برای انواع سطوح مناسب هستند و حداکثر کیفیت مطلوب را به ارمغان می آورند. به عنوان مثال رنگ شماره 1306 شرکت Linx، رنگ سفید ماتی است که به دلیل مات بودن برای چاپ بر روی برخی سطوح خاص ایده آل است. یکی دیگر از رنگ های Linx رنگ خاکستری شماره 1311 است که رنگی بسیار تیره می باشد. از این رنگ می توان بر روی سطوحی که احتیاج به رنگ های سفید و مشکی دارند، سود برد و از تناقض به وجود آمده جهت دید بهتر استفاده نمود. یکی دیگر از شرکت های فعال در زمینه تولید چاپ گرهای Inkjet شرکت Domino است. یکی از مدل های این شرکت، معروف به CIJبه عقیده کارشناسان بازار پرفروش ترین دستگاه از نوع Inkjet در جهان بوده است. از معروف ترین خریداران CIJمی توان به شرکت WIMBLEDON اشاره نمود که از چاپ گرهای CIJ سری A برای چاپ نوع خاصی از بارکد بر روی برچسب محصولات رابینسون استفاده می نماید. دستگاه کدساز نصب شده بر روی محصولات CIJ، قادر به تولید 60 میلیون بارکد مختلف است که هر یک از آنها نشان گر نوع خاصی از محصول می باشد. شاید بتوان Domino را یکی از اولین شرکت هایی دانست که از دست دادن بازار را با تمامی وجود حس کرده است. Domino در نقاط مختلف جهان از جمله آسیا و اروپای شرقی از بازار گسترده ای برخوردار بود و از فعالان شناخته شده صنعت بسته بندی به شمار می آمد. این شرکت هنوز هم اعتبار خود را حفظ کرده و مشتریان خاص خود را دارد. به عنوان نمونه یکی از تولیدکنندگان بزرگ لوازم اتاق خواب و آشپزخانه در انگلستان هنوز هم از مشتریان پر و پا قرص دستگاه های کدگذار Domino محسوب می شود. از دیگر مشتریان معروف Domino می توان به شرکت تولید مبل و اثاثیه Gower و یا به Travisperkinse ، Benchmarx، Jowson/Graham اشاره نمود. Jowson هشت دستگاه شرکت Domino را هم اکنون در اختیار داردکه همگی از مدل G3000 هستند. هم چنین این شرکت چندین دستگاه کدگذار و چاپ گر domino را نیز در اختیار دارد که از آنها برای کدگذاری محصولات، نوشتن توضیحات لازم و ضروری بر روی محصولات، کدگذاری مشتریان و نوشتن بارکد بر روی لبه کارتن و بسته بندی محصولات استفاده می نماید. البته این دستگاه ها همگی به صورت کاملا موثر و کارآمد با اینترنت در ارتباط هستند و این قابلیت را دارا هستند تا آخرین تغییرات نرم افزاری را از اینترنت بارگذاری نمایند.
لیزر، تمیز، خشک و سریع
استفاده از لیزر امروزه یک امر کاملا عادی به نظر می رسد و به نوعی این فن آوری جای خود را در صنعت به خوبی باز نموده و مزایای خود را به تولیدکنندگان آنها نشان داده است. از لیزر در بسیاری از خطوط تولید مقوایی، شیشه ای، قوطی و انواع دیگر ظروف جهت کدگذاری و یا چاپ اطلاعات مورد نیاز، استفاده می شود. حتی از آن می توان برای چاپ بر روی درب پوش بطری ها نیز سود جست. یکی از بزرگ ترین مزایای لیزر، عدم استفاده از جوهر است. دستگاه های چاپ لیزری با تعویض رنگ سطح عمل چاپ را انجام می دهند. واضح است که در این راه نیازی به استفاده از جوهر نیست. کدگذاری با دستگاه های لیزری هم سریع و هم ارزان است. بر همه این موارد می توان هزینه نگهداری پایین را نیز افزود. شرکت Datalase شروع به همکاری در جهت تولید با شرکت Fracture code نموده است.شرکت Fracture code یک شرکت تولید لوازم و تجهیزات کدگذاری است. این شرکت در زمینه کدگذاری از چاپ گرهای چرخشی معمول و سنتی بهره می برد. Datalase نیز شرکتی است با تخصص در زمینه تولید انواع بارکد جهت جلوگیری از هر نوع جعل و یا کدهای شناسایی محصولات که به وسیله لیزر، تمامی آنها را بر روی خود بسته بندی و یا بر روی محصول حک کند. این اطلاعات را می توان با استفاده از لیزر و دستگاه های مخصوص خواندن این کدها، بازشناخت.
شرکت Datalase برای انتقال اطلاعات از راه های دیگری نیز سود می برد که می توان به ایجاد پوشش های خاص در این زمینه اشاره نمود. اما منظور از این همکاری مشترک چیز دیگری است. Fracture code که متخصص طراحی کد و بارکد می باشد، قصد دارد بارکدها و کدهای طراحی شده خود را از طریق چاپ گرها و روش های خاص Datalase بر روی محصولات پیاده کند. هدف از این کدها و بارکدها می تواند شناسایی محصول و یا رهگیری آن باشد. این مورد بسته به نظر سفارش دهنده می تواند متغیر باشد. Imaje یکی دیگر از از فعالان صنعت کدگذاری است. این شرکت به تازگی مدل جدید چاپ گرهای CO2 خود را برای چاپ بارکد بر روی بطری های PET طراحی و روانه بازار نموده است. در این راه Imaje تکیه بر رشد پر شتاب صنعت PET دارد. سازندگان این دستگاه ادعا می کنند که برای دست یابی به حداکثر خوانایی ممکن بر روی بطری های PET، از نوع خاصی از لیزر با طول موج خاص استفاده نموده اند. در مدل Imaje 7031S از طول موج 3/9 میکرون بر متر لیزر استفاده می شود که در حقیقت اجازه می دهد اشعه لیزر با طول موج 6/10 میکرون بر متر استفاده می شود که باعث حک شدن کد بر روی بدنه بطری می گردد. می توان این ادعای Imaje را این گونه تعبیر کرد که با استفاده از این طول موج، چاپ گر به معنای واقعی چاپ می کند نه حک!
از دیگر مزایای استفاده از چنین طول موجی، صرفه جویی در انرژی، تولید مواد زاید کمتر و از همه مهم تر ایجاد نوشته هایی با قابلیت خوانایی بیشتر است.
یکی از کارشناسان Imaje می گوید وقتی شما از اشعه های استاندارد لیزر برای نوشتن بارکد استفاده می کنید، تنها وقتی می توانید آن را ببینید که نور به آن سطح برخورد کند و شما بتوانید اثرات حک شده را بخوانید ولی در این فن آوری، اشعه در سطح بطری باقی می ماند و باعث تغییر رنگ می گردد. در چنین شرایطی شما نیاز به نور زیادی برای خواندن بارکد ندارید. البته رنگ ایجاد شده در این حالت کمی مایل به سفید می باشد. این رنگ نیز برای خود نوعی امتیاز به حساب می آید چرا که خواندن بارکد یا نوشته ها، هیچ ربطی به رنگ مایع داخل بطری ندارد و این نیز خود از منظر مشتری نوعی امتیاز محسوب می شود. دستگاه 7013S قادر به چاپ بر روی 100000 بطری در ساعت است و یکی از امتیازات مهم آن، عدم نیاز به تعویض خط چاپ برای انواع مختلف بطری است که این خود موجب کاهش زمان تولید می شود. دستگاه 7013S قادر به علامت گذاری و چاپ بر روی بطری های 33 اونسی، 50 و 80 اونسی است. Linx نیز از قافله تغییرات در طول موج اشعه ها، باز نمانده و نسل جدید دستگاه های چاپ لیزری خود را با قدرت های 10 و 30 وات روانه بازار نموده است. مدل SL101 با 10 وات قدرت و مدل SL301 با 30 وات قدرت قادر به انجام عملیات چاپ با فاصله بیشتر هستند. نوع لنز تعبیه شده در این دستگاه ها به نوعی است که قادر هستند، اشعه ها را به طور کامل به تمامی سطح مورد نظر برساند و البته تغییراتی که در میزان قدرت برق مصرفی این دستگاه ها داده شده، برای هماهنگی هر چه بیشتر با خط تولید است. این دستگاه ها از سهولت استفاده بسیار بالایی بهره مند هستند و برای انجام هر عملیات، کاربر دارای انتخاب های فراوانی است حتی این دستگاه مجهز به چندین زبان مختلف برای نوشتن متن بر روی سطح می باشد و پیام های طولانی و سخت نیز به راحتی قابلیت چاپ را دارند چرا که از نظر گرافیکی هیچ محدودیتی وجود ندارد. مدیر تولید محصولات لیزری Linx می گوید این دستگاه ها خود از خود مراقبت می کنند. آنها هیچ نیازی به خاموش و روشن کردن ندارند و برای ارتقای عمر لوله های لیزر، از لوله های گازی بزرگ استفاده شده است تا حداکثر عمر مفید برای آنها حاصل شود.
عملیات چاپ نیز با حداقل مداخله انسانی امکان پذیر است. شرکت آلمانی Alltec ، یکی دیگر از فعالان این عرصه، نوع کوچکی از دستگاه های علامت گذار و کدگذار را تولید نموده که با 5 وات برق کار می کند و برای کدگذاری قطعات کوچک و ظریف طراحی شده است. کیفیت چاپ این دستگاه بسیار بالاست و با دقت بسیار زیادی کدگذاری را انجام می دهد. در حقیقت دستگاه LFO50 برای علامت گذاری و یا کدگذاری قطعات قالب گیری شده برای استفاده در لوازم خانگی طراحی شده است و اگر این دستگاه را به دستگاه های الکترونیکی اتصال دهید، قادرخواهید بود حداکثر توانایی دستگاه را به کار گیرید ولی با نگاهی دقیق تر متوجه خواهید شد که این دستگاه برای نشانه گذاری فویل های آلومینیومی، فیلم، کیسه های بسته بندی و قطعات کامپوزیت مورد استفاده در بسته بندی نیز مناسب است. از خصوصیات این دستگاه می توان به کوتاه تر بودن طول موج لیزر به کار رفته در این دستگاه اشاره کرد که حدودا 10 برابر کمتر از دیگر انواع مشابه است. در هنگام چاپ، این دستگاه از وضوح بسیار بالایی برخوردار بوده و چاپ آن بسیار خواناست. سرعت بالا یکی دیگر از خصوصیات این مدل است. در مورد دقت بالای این دستگاه کافی است بدانید که قادر است حروف کوچک تر از 150 میکرون ارتفاع و کمتر از 30 میکرون عرض را با سرعت 800 حرف در ثانیه و 10 متر بر ثانیه در حال کار در خط تولید، چاپ کند.
Videojet اخیرا سفارشی برای تولید دستگاهی دریافت نمود که برای یک خط تولید لوازم بهداشتی بود. این شرکت مجبور بود دستگاهی بسازد تا بتواند در سطوح سخت تر نیز ایجاد اثر نموده و کدگذاری را انجام دهد. البته در این کار، سرعت یکی از الزامات اساسی بود. برای پاسخ گویی به این نیاز Videojet مدل 3320 را طراحی و تولید نمود. دستگاه ساخته شده، موفق شد به راحتی رضایت سفارش دهنده را جلب نماید. هر چند که ساخت دستگاهی با سرعت پرتاب اشعه لیزر با فاصله زمانی 500 میلی میکرون در ثانیه بسیار دشوار بود. شرکت Domino با همکاری کارشناسان شرکت Mectec نوعی دستگاه با نام TTO ساخته است که قابلیت چاپ با کیفیت بسیار بالا بر روی سطوح کم یا بی ثبات را داراست و بازار هدف آن کدگذاری مواد غذایی و بسته بندی های نرم مانند آنهاست. شرکت دارویی Transpack نیز به تازگی اقدام به خرید و نصب یک دستگاه چاپ گر حرارتی نموده که در خط تولید حرارتی خود از آن استفاده خواهد کرد. مزیت این گونه چاپ گرها، عدم نیاز آنها به برچسب برای چاپ اطلاعات می باشد. دستگاه چاپ Bell-mark که یکی از تولیدات Rotech می باشد، قادر است تمامی عرض 30 میلی متری یک ظرف را بدون نیاز به هیچ گونه ارتقای ماشین های حرارتی موازی در حال کار چاپ کند. مدیر Transpack در مورد دستگاه خریداری شده می گوید ما هیچ محدودیتی در سرعت و یا کیفیت چاپ نداریم و قادریم هر نوع طرح یا نوشته ای را با حداکثر کیفیت چاپ کنیم.
یکی دیگر از شرکت هایی که شروع به استفاده از تکنولوژی حرارتی در زمینه چاپ نموده است، شرکت GreenVale نگلستان است. این شرکت بنا بر آمار منتشره، بزرگ ترین تولیدکننده سیب زمینی و محصولات مرتبط با سیب زمینی در انگلستان است. مدیران شرکت معتقدند که با خرید دستگاه کدگذار حرارتی از شرکت Markem، تا سطح قابل توجهی کیفیت کدگذاری بر روی محصولات شرکت بالا رفته است. گفتنی است که دستگاه کدگذار قبلی مورد استفاده توسط GreenVale از نوع چاپ بر روی فویل بوده است. دستگاه جدید تنها برای ثبت بهترین تاریخ مصرف مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه این ماشین قادر است اطلاعاتی در مورد نوع کشت، زمان و محل کشت سیب زمینی و اطلاعات مهمی برای رهگیری محصول نیز بر روی بسته بندی چاپ نماید. شرکت GreenVale پا را از این نیز فراتر نهاده و بر ای کنترل دقت چاپ گرها، اقدام به استفاده از یک اسکنر دستی در هر خط تولید کرده است. با شروع هر شیفت، متصدی اسکنر اقدام به کنترل برچسب های نصب شده بر روی محصولات می نماید و از درستی اطلاعات بارکد ثبت شده بر روی محصول اطمینان حاصل می کند. به نظر می رسد که GreenVale ارزش بالایی برای اطلاعات درج شده بر روی محصولات خود قایل است چرا که علاوه بر موارد ذکر شده، از نوعی نرم افزار طراحی شده توسط Markem سود می برد که کدهای ثبتی روز را نگهداری کرده و مانند یک شبکه عمل کرده، تمامی دستگاه های بارکدگذار را به یکدیگر متصل می کند. از این طریق این دستگاه ها قادرند با یکدیگر در ارتباط بوده و از کار یکدیگر نیز با خبر باشند. این نرم افزار Colos نام دارد. متصدی خط تولید به این ترتیب قادر خواهد بود که اطلاعات را به راحتی بررسی نموده و پس از حصول اطمینان از صحت اطلاعات درج شده، ادامه کار بسته بندی را به خطوط دیگر محول سازد و با فشار دگمه Rest اطلاعات قبلی پاک شده، اطلاعات جدید جایگزین می شوند. واضح است که GreenVale از این طریق موفق به جلب رضایت توزیع کنندگان شده و البته می تواند محصولات خود را در تمامی فروشگاه ها رهگیری و شناسایی نماید. همچنین اطلاعات آماری دقیقی نیز برای خود جمع آوری کند.
این سامانه ها در حال حاضر تنها در دو کارخانه GreenVale در حال فعالیت می باشند و احتمالا شرکت با مشاهده کارایی بالای آنها در صدد نصب آن در دیگر کارخانه های خود می باشد. شرکت Boots که یکی از قدیمی ترین فعالان صنعت توزیع مواد غذایی است اخیرا یک دستگاه Logopack515 را در کارخانه ناتینگهام خود نصب نموده است. این سامانه قابلیت چاپ و برچسب زنی انواع محصولات را دارد. گفتنی است که تمامی دستگاه های در حال کار در این کارخانه از نوع کاملا خودکار و تولید شرکت Wirton می باشد و Boots قصد دارد از این سامانه برچسب زنی و کدگذاری برای کدگذاری کارتن هایی استفاده کند که در آنها بیشتر از یک محصول بسته بندی شده است. در این خط تولید، محصولات ابتدا در سبد بسته بندی های پلاستیکی گذاشته شده و به سوی خروجی خط بسته بندی هدایت می شوند. پس از اینکه بسته ها به سیستم کدگذاری و برچسب زنی نزدیک شدند، اطلاعات روی برچسب ها به وسیله اسکنر خوانده شده و برای سامانه WMS ارسال می گردد.
در نتیجه اطلاعات ارسال شده به چاپ گر 515 بر روی محصولات کدگذاری می گردند. در نهایت در انتهای خط بسته بندی، برچسب های بارکد خورده، برش داده شده و توسط 515 بر روی بسته ها چاپ شده و نصب می گردند.
برای برچسب گذاری از برچسب های پلی پروپیلنی (PP) استفاده می شود که در بلوک های 6 تایی با 6 رنگ مختلف برای روزهای هفته فراهم شده اند و نوع چسب استفاده شده در آنها، از نوع چسب های غیر دائم است تا از این طریق بتوان به راحتی آنها را از بسته جدا و بسته را برای ارسال به انبار و یا استفاده دوباره آماده نمود.
هر بار که بسته به خط بسته بندی اعزام می شود روی یکی از رنگ ها، عملیات چاپ انجام می شود و در نهایت یکی از بلوک ها خالی می ماند که نشان گر روز تولید می باشد.
|
برای دریافت فایل PDF این مطلب اینجا را کلیک کنید.
برگرفته از مجله فناوری و توسعه صنعت بسته بندی
چکیده :
شناسایی از طریق امواج رادیوئی(RFID ) یکی از نویدبخش ترین پیشرفته ترین تکنولوژی های منتشر شده در سال های اخیر است . مقالات ، مجلات ، برنامه های تلویزیونی و بررسی های تحلیلگران مختلف مرتبا مزایای بالقوه استفاده از RFID را به دنیا یادآوری می کنند .
کالاهای فاسد شدنی و با عمرکوتاه و به خصوص مواد غذایی مواردی هستند که بیشترین مشکلات و چالش ها را برای مدیریت زنجیره تامین ایجاد می کنند . این چالش ها عمدتا به علت تنوع در تعداد کالاها , نیازهای خاص برای ردیابی و پیگیری جریان کالا در طی زنجیره تامین ، عمر کم محصولات ، نیاز به کنترل دما در زنجیره تامین و حجم بالای کالایی است که با آن سروکار داریم .استفاده از سیستم RFID یکی از بهترین راه حل های ممکن است که به مدیریت زنجیره تامین درحل مشکلات لجستیکی کالاهای فاسد شدنی کمکهای فراوانی خواهد کرد .
این مقاله در خصوص پتانسیل استفاده از تکنولوژی RFID برای افزایش بهره وری در زنجیره تامین مواد غذایی است . همچنین در این مقاله تاثیرات بالقوه RFID برروی اجزای مختلف شرکت کننده در زنجیره تامین بررسی خواهد شد و در انتها به این نتیجه می رسیم که اگر RFID همراه با کانتینرهای قابل بازیابی مورد استفاده قرار گیرد، سرمایه گذاری برروی آن می تواند مزایای عملیاتی بسیاری را به دنبال داشته باشد .
گردآورندگان :
1 - لیلی ازقندی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز
۲ - حسین صفری، دانشجوی دکترای مهندسی صنایع دانشگاه تهران
واژههای کلیدی : شناسایی از طریق امواج رادیوئی (RFID) – زنجیره تامین مواد غذایی ( Food Supply Chain) - مدیریت زنجیره تامین (Supply chain management )
ادامه مطلب ...INTRODUCTION TO THE BOOK 7
WHAT IS RFID? 10
IS THIS THE ONLY AUTOMATIC IDENTIFICATION TECHNOLOGY? 10
WHY IS RFID FASTER THAN A BARCODE READER? 11
SO WHAT IS THE USE OF RFID? 11
HISTORY : 13
PRESENT SITUATION: 13
THE RFID SOLUTION 14
ADVANTAGES OVER THE EARLIER SYSTEM : 15
LIKELY FUTURE SCENARIOS: 15
HISTORY 16
PRESENT SCENARIO 16
THE RFID SOLUTION 16
FUTURE TRENDS 17
HISTORY : 18
PRESENT SITUATION: 18
THE RFID SOLUTION 18
FUTURE TRENDS: 19
HISTORY 20
PROBLEMS WITH THE PRESENT SYSTEM 20
THE RFID SOLUTION 20
PRESENT SITUATION 21
FUTURE TRENDS 21
PRESENT SITUATION : 22
THE RFID SOLUTION : 23
PRESENT SITUATION: 24
FUTURE SCENARIOS 24
PRESENT SITUATION 25
THE RFID SOLUTION 26
ADVANTAGES OF USING RFID 26
PRESENT SITUATION: 27
THE RFID SOLUTION 27
PRESENT SITUATION 28
FUTURE SCENARIO 28
PRESENT SITUATION 29
THE RFID SOLUTION 29
PRESENT SITUATION 30
FUTURE SCENARIO 30
PRESENT SITUATION : 31
THE RFID SOLUTION 31
ADVANTAGES OF THIS SYSTEM 32
THE FUTURE SCENARIO 32
PRESENT SCENARIO 33
PROBLEMS WITH PRESENT SYSTEM 33
THE RFID SOLUTION 33
WHAT ARE THE ADVANTAGES OF THIS SYSTEM? 34
FUTURE SCENARIO 34
PRESENT SCENARIO 35
THE RFID SOLUTION 35
ADVANTAGES OF THE RFID SOLUTION 35
FUTURE SCENARIOS 36
PRESENT SITUATION 37
PROBLEMS WITH THIS SYSTEM 37
THE RFID SOLUTION 38
FUTURE SCENARIO 39
HISTORY : 40
PROBLEMS IN THE PRESENT SYSTEM 40
THE RFID SOLUTION 40
ADVANTAGES OF THE RFID SYSTEM 41
FUTURE SCENARIOS 41
PRESENT SCENARIO 42
THE RFID SOLUTION 42
ADVANTAGES OF THE RFID SOLUTION 42
FUTURE SCENARIOS 42
PRESENT SITUATION 43
THE RFID SOLUTION 43
ADVANTAGES OF THE RFID SOLUTION 43
FUTURE SCENARIO 43
PROBLEMS IN THE PRESENT SYSTEM 44
THE RFID SOLUTION 44
ADVANTAGES OF THE RFID SOLUTION 45
FUTURE SCENARIOS 45
PRESENT SITUATION 46
THE RFID SOLUTION 46
ADVANTAGES OF THE RFID SOLUTION 47
ACTUAL IMPLEMENTATIONS 47
FUTURE SCENARIOS 47
PROBLEMS WITH THE PRESENT SYSTEM 48
THE RFID SOLUTION 48
ADVANTAGES OF THE RFID SOLUTION 48
FUTURE SCENARIOS 48
HISTORY 49
THE RFID SOLUTION 49
ADVANTAGES OF THE RFID SOLUTION 49
FUTURE SCENARIO 49
PROBLEMS WITH THIS SYSTEM 50
THE RFID SOLUTION 50
ADVANTAGES OF THE RFID SOLUTION 51
FUTURE SCENARIOS 51
PROBLEMS WITH PRESENT SYSTEM 52
THE RFID SOLUTION 52
A TYPICAL SCENARIO: 52
ADVANTAGES OF THE RFID SOLUTION 53
FUTURE SCENARIO 53
PROBLEMS IN PRESENT SYSTEM 54
THE RFID SOLUTION 54
ADVANTAGES OF THE RFID SYSTEM 54
FUTURE SCENARIOS 54
PROBLEMS IN THE PRESENT SYSTEM: 55
THE RFID SOLUTION 55
ADVANTAGES OF THE RFID BASED SYSTEM 56
FUTURE SCENARIOS 56
PRESENT SITUATION 57
PROBLEMS WITH THE PRESENT SYSTEM 57
THE RFID SOLUTION 57
FUTURE SCENARIOS 58
PRESENT SITUATION 59
THE RFID SOLUTION: 59
ADVANTAGES OF THE SYSTEM 60
CONCLUSION 60
کتاب را از اینجا دانلود کنید. پسورد آن abhisam می باشد.
امروزه یکی از مهمترین نیازهای یک سیستم مدیریتی برای دستیابی به اهداف تعیینشده، بهرهگیری از ابزارهای هوشمند در جمعآوری دقیق و کامل دادهها و فراهم کردن یک منبع یکپارچه اطلاعاتی در محدوده کاری و تحتپوشش است. سیستمهای RFID میتواند پاسخگوی تمام این نیازها باشد.
این سیستم که مبتنیبر امواج رادیوییRadio Frequency identification است، از چند کیلوهرتز تا چندین گیگاهرتز تعیین میشود و دریافت شماره مشخص شده برای یک شخص یا کالا را مقدور میسازد.
شماره مشخص شده در یک کارت یک Tag شامل یک پردازنده کوچک متصل به یک سیمپیچ (آنتنکارت) ذخیره میشود و با یک دستگاه کارتخوان یا reder ارتباط برقرار میکند و شماره مشخصشده خوانده میشود.
امکان گزارشگیریهای متنوع و نرمافزار و Data Base از ویژگیهای این سیستم است که آن را قادر میسازد با انواع کاربردها سازگاز شود.
به وسیله این سیستم میتوان عملیات حضور و غیاب پرسنل و همچنین مدیریت جابهجایی اقلام و تجهیزات و ردیابی مسیر حرکت افراد و تجهیزات را انجام داد.
همچنین امکان گزارشگیریهای متنوع از سیستم و تعریف حقوق دسترسی تردد افراد به مکانهای مختلف از سایر ویژگیهای این سیستم است.
در سالهای اخیر شرکتهای متعددی وارد بازار تولید تجهیزات RFID شدهاند و در بررسی اجمالی معتبرترین نمایشگاههای جهان مانند Cebit 2007 وGitex 2007 در خواهیم یافت که بخش عمدهای از فعالیت شرکتکنندگان معطوف به تحقیق و توسعه و ارائه محصولات جدید در حوزه RFID شده است.
این در حالی است که پیشبینیها بیانگر رشد تقاضای شرکتها برای استفاده از این تجهیزات است.
یکی از زیرساختهای اساسی در تجارت مدرن، تدوین استانداردهای لازم برای ارائه خدمات تجاری به مصرفکنندگان است و استاندارد شمارهگذاری کالا، طبقهبندی کالا و استانداردسازی قالبهای اطلاعاتی به منظور ایجاد زبان مشترک در زنجیره تامین کالا از جمله این زیرساختهای بنیادین است. تعامل مناسب بین عرضهکنندگان و مصرفکنندگان کالا در تجارت مدرن مرهون انتقال اطلاعات کامل طرفین با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان است. از منظر دولتها نیز آگاهی از وضعیت بازار از اهمیت خاصی برخوردار میباشد، زیرا دولت به عنوان بدنه حاکمیتی و سیاستگذار در عرصه تجارت، در سطح کشور مسئولیت بهبود روابط تجاری را از طریق کاهش شکاف میان عرضهکنندگان و مصرفکنندگان برعهده دارد. بنابراین تدوین استانداردهای مناسب برای تبادل اطلاعات در فرآیند تجارت یکی از ضرورتهای تنظیم بازار محسوب میشود. نظام شمارهگذاری کالا و خدمات (ایران کد) یکی از مکانیزمهای روانسازی تبادل اطلاعات در خدمات تجاری است و توانمندسازی عرضهکنندگان، مصرفکنندگان و دولت را در حوزه اطلاعرسانی پیگیری میکند. طراحان این سیستم معتقدند هر عرضهکننده را باید توانمند ساخت تا اطلاعات خود و محصولاتش را در قالبی استاندارد به همگان معرفی کند. همچنین هر مصرفکننده باید بتواند اطلاعات عرضهکنندگان مورد نظر و محصولات آنها را به صورت منسجم بیابد و باهم مقایسه کند. دولت نیز باید بستر لازم را برای اطلاعرسانی استاندارد و منسجم محصولات فراهم کند. آنچه امروز در کشور ما با عنوان نظام ملی طبقهبندی و خدمات شناسه کالا یا به اختصار <ایرانکد> مطرح است، در واقع تلاشی است که دولت برای پاسخ به مشکلات مطرح شده دنبال میکند. ایران کد بستر استانداردی را برای عرضه و تقاضای اطلاعات محصولات فراهم میکند؛ به این ترتیب هم مشکلات عرضهکنندگان در معرفی محصول و هم مشکلات مصرفکنندگان در دسترسی به اطلاعات محصول برطرف میشود. این نظام نوین اطلاعرسانی تجاری اکنون بخش وسیعی از کالاهای تولیدی را دربر گرفته و بزودی شامل تمام تولیدات ایران میشود. در این میان مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (ایران کد) دیروز از درج کد ملی کالا بر روی گروههای کالای جدید، حساس و پرمصرف مردم در سطح کشور خبر داد. <احمد غلامزاده> افزود: با مذاکرات صورت گرفته درج کد ملی کالا بر روی دارو، تجهیزات پزشکی، موادغذایی و لبنیات پرمصرف مردم در حال تکمیل شدن است. وی اظهار داشت: در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی که با تاکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته تا پایان سال آینده تمام داروهای مصرفی مردم و تولید، توزیع و واردات تجهیزات پزشکی منوط به دریافت ایران کد خواهد شد. وی افزود: هم اکنون از 135 شرکت تولیدی - توزیعی دارو، 61 شرکت که 1713 قلم کالا تحت پوشش دارند به ایران کد پیوستهاند و این پوشش تا پایان سال 87 کامل میشود. وی تصریح کرد: همچنین در زمینه موادغذایی از هفت هزار شرکت تولیدی و توزیعی در این باره تاکنون 1250 شرکت با دارا بودن 28 هزار قلم کالا به ایران کد پیوستهاند که پوشش کد ملی کالا به این دسته نیز تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد. وی خاطرنشان ساخت: 3800 قلم کالای بهداشتی، آرایشی نیز ایران کد دریافت کردهاند که در سال آینده تمام اقلام این گروه کالایی به ایران کد میپیوندند. <غلامزاده> همچنین از درج کد ملی کالا بر روی پنج محصول پرمصرف لبنی مردم شامل شیر یارانهای، ماست، دوغ، خامه و شیرکاکائو خبر داد و گفت: با این پوشش امکان رهگیری، شناسایی هویت و منشا و مبدا کالاهای یاد شده که برای مردم اهمیت دارند، فراهم شده است که البته به تدریج به سایر گروههای کالایی دیگر توسعه داده خواهد شد. وی افزود: مذاکراتی نیز با فروشگاههای زنجیرهای بزرگ کشور مانند رفاه، شهروند، سپه و اتکا در جریان است تا بارکدهای قدیمی را با بارکدهای کد ملی کالا جایگزین کنند. بارکدهای قدیمی حاوی هیچگونه اطلاعات محتوایی کالا و قابل عرضه در چرخه تجارت الکترونیک نیست و صرفا کارکرد تسریع در حسابداری و گردش صندوق فروشگاهها را دارد، ضمن اینکه باعث ایجاد اشتباهات زیادی در شناسایی کالاها و عدممدیریت صحیح کالا به دلیل وجود بارکدهای تکراری و غیرقابل تایید میشود. وی تصریح کرد: اما ایران کد در عی اینکه قابلیتهای تسریع در حسابداری را دارد، حاوی اطلاعات حیاتی است که کالا را در چرخه تجارت ملی و بینالمللی قابل عرضه کرده، مدیریت کالا در زنجیره توزیع را تسهیل میکند و منابع تامین کالا در کشور را قابل شناسایی میسازد. لذا ایران کد به زودی بر روی هزاران قلم کالای عرضه شده در این فروشگاهها قابل مشاهده است که در نوع خود یک تحول در سیستم توزیع کالای کشور محسوب میشود، چرا که با روشن ساختن منشا تامین و توزیع کالا، دست واسطهها را کوتاه و باعث کاهش هزینه تولید و هزینه نهایی فروش میشود. مدیرعامل مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران از اتصال ایران کد با سیستم ثبت سفارش وزارت بازرگانی <ثبتارش> خبر داد و گفت: مشکل نرمافزاری این اتصال اکنون کاملا حل شده و فعلا ثبت سفارش ملزومات خانگی در استان فارس به صورت پایلوت با استفاده از ایران کد آغاز شده است. وی افزود: تا اردیبهشت ماه سال آینده این نمونه مورد ارزیابی قرار گرفته و با رفع معایب و هماهنگی سازمان توسعه تجارت به تدریج در تمام نقاط کشور و تمام گروههای کالایی اجرا میشود. وی درباره مزایای اتصال کد و <ثبتارش> اظهار داشت: با این اتصال صرفهجویی قابل توجهی در وقت، پول و انرژی دولت و تجار صورت میگیرد چون کاغذبازی، دوبارهکاریهای متعدد و مراحل زائد اداری حذف میشود. به عنوان مثال اکنون هر بار که صادرکننده برای ثبت سفارش کالای جدید مراجعه میکند باید تشکیل پرونده جدید داده و دوباره شناسایی شود اما با دریافت ایرانکد پس از یکبار ثبت اطلاعات، وی دیگر نیازی به تشکیل پرونده و شناسایی مجدد و کاغذبازیهای آن ندارد. <غلامزاده> افزود: همچنین سایر دستگاههای دخیل در واردات کالا نظیر گمرکات که کد تخصصی HS را دارند، با تناظر با ایرانکد، این کد را به عنوان کد واحد میپذیرند که زبان مشترکی بین دستگاههای مختلف ایجاد و از برداشتهای سلیقهای از قانون، مانند ردیفهای تعرفه، جلوگیری میکند، و این مسأله کار بازرگانان را بسیار آسان و سریع و کمهزینه میکند. وی تصریح کرد: اما بزرگترین مزیت اتصال ایران کد و <ثبتارش> حمایت از تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از خروج ارز برای خریدهای غیرضروری خارجی است. چرا که ایران کد میتواند تمام توانمندیهای داخلی در تولید کالا را به تجار معرفی و اطلاعرسانی کرده و بدینوسیله تجار میتوانند به جای واردات کالاهایی که تصمیم دارند از خارج وارد کنند، از تولیدکنندگان داخلی با قیمت کمتر خرید کنند. <غلامزاده> همچنین از پیادهسازی و توسعه دیتابار(Databar) به جای بارکدهای(Barcode) فعلی در زنجیرههای تامین خبر داد و گفت: قابلیت ذخیره جزییترین اطلاعات ماهیتی کالا تا 74 کاراکتر در دیتابار فراهم شده است. به طوریکه ویژگیهایی که قبلا در بارکدهای فعلی وجود نداشت مانند، تاریخ انقضا، اوزان، استانداردها و غیره در دیتابار فراهم شده است. این امکان در واقع یک فنآوری انتقال اطلاعات است که مدیریت کالا در کشور را به طور قابل توجهی تسهیل میکند. وی افزود: دیتابار این امکان را فراهم میکند که امکان کنترل کمی و کیفی گروههای کالایی مهیا شود. مثلا اطلاعات ضروری برای فروشندگان و مصرفکنندگان مانند وزن کالا، شماره استاندارد، کدهای کالا و سایر اطلاعات ضروری تا حداکثر 74 کاراکتر توسط دیتابار در زنجیره توزیع به گردش درمیآید که توسط تجهیزات بارکدخوان قابل دریافت میباشد. مدیرعامل مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران با تاکید بر عزم وزارت بازرگانی بر نهادینهسازی و فرهنگسازی ایرانکد در فضای تجاری و اقتصادی کشور گفت: اقدامات فرهنگی و اطلاعرسانی در این باره امسال آغاز شده که نمونه آن راهاندازی نقطه رسانهای ایران کد و انتشار مجله ایران کد در 15 هزار نسخه است. با راهاندازی شورای اطلاعرسانی ایرانکد اقدامات یاد شده در سال آینده گستردهتر و نظاممندتر پیگیری خواهد شد. |
شبکه تعاون روستائی کشور با برخورداری از امکانات عدیده و توانمندی های زیاد در راستای خدمات رسانی به 40 در صد جمعیت کشور ( روستائیان ) ضمن بهره گیری از ظرفیت انباری و ذخیره سازی محصولات به میزان 2208446 تن و روند رو به افزایش آن ، با داشتن حدود 11000 فروشگاه تعاونی مصرف در اقصی نقاط روستائی کشور ، عهده دار تهیه و توزیع و نگهداری محصولات و کالاهای مختلف و متنوع می باشد ، در این رهگذر نیازهای کالائی آنها را اعم از معیشتی و حرفه ای را تامین می نماید ، از سوی دیگر با وجود تعداد 157 واحد تولیدی در سطح شبکه و قابلیت گسترش جندین برابر آنها ، ایجاد یک بازار قدرتمند تولید در این شبکه کاملا متصور است . چنانکه بتوان این شبکه را با تکنولوژی جدید ارتباطی مطرح در عصر حاضر مجهز نمود و از امکانات عصر مجازی در این شبکه بهره جست ، مطمئنا قدرت مالی و ضریب نفوذ روستائیان ایرانی به مجامع بین المللی فوق العاده افزایش خواهد یافت . با توچه به سیکل زنجیره تامین در این شبکه بس عظیم لزوم و ضرورت اتخاذ راهبرد و رویکرد علمی و ایجاد نو آوری و خلاقیت کاملا احساس می گردد و مزایای زاید الوصفی را در روند ارائه خدمات بهینه به جامعه روستائی مترتب می نماید . استفاده از فناوری RFID در حلقه های زنجیره تامین این شبکه علی الخصوص بکارگیری آن در چرخه مدیریت انبارداری و هوشمند کردن آن ، روند رو به تزایدی را در تامین بموفع کالا ، فرایند بهینه سفارش ، کاهش هزینه ها و ایجاد زمانبندی منسجم در تصمیم گیریهای مدیریتی فراهم می نماید.
تحقیق حاضر در بخش مباحث نظری از طریق بررسی مباحث درسی وپژوهشهای انجام گرفته و با بهره گیری از پایگاههای اطلاعاتی اینترنتی و در بخش عملی و محاسباتی از روش پیمایشی بصورت نظر خواهی کارشناسی از صاحب نظران صورت گرفته است. بنابراین با توجه به موضوع و هدف پژوهش از دو ابزار بررسی اسناد و مدارک و مصاحبه با صاحبنظران استفاده می شود. اسناد و مدارکی که در این تحقیق در مبحث محاسبات مبنای کار قرار گرفته است صورتحسابهای مالی اتحادیه می باشد
واژگان کلیدی : فناوری RFID، Radio Frequency Identification،EPC، تگ RFID , انبارداری هوشمند، زنجیره تامین
نویسنده : محمد صدیق کردپور، کارشناس ارشد خدمات فنی سازمان تعاون روستائی آذربایجانغربی ، دانشجوی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز
ادامه مطلب ...در این فیلم روش های افزایش راندمان و کارایی با استفاده از تکنولوژی RFID در یک زنجیره تامین و روش های نوین مانیتورینگ و رهگیری کالا ها نشان داده میشود. این فیلم آموزشی به همراه زیر نویس فارسی توسط گروه مهندسین مشاور پارس لن تهیه شده است.
در این مقاله، به بررسی جزئیات طرحی برای میانافزار RFID ساده، بصرفه از نظر اقتصادی و مقیاسپذیر پرداخته میشود که یکپارچگی دوطرفه مابین یک نرمافزار کاربردی RFID و هر برنامه تجاری دیگر را فراهم خواهد کرد.
تکنولوژی RFID با هدف توسعهدهی و فشردهسازی تجارت و عملیات متقابل بین تولیدکننده، توزیعکننده و خردهفروش، پدید آمد. بسیاری از این موسسات، در زنجیره تامین تجارت خود را با تکنولوژی RFID در حال تجربه یا پیادهسازی هستند. ضمنا تمامی طرحهای تعامل، نرمافزارهای تجاری مختلفی در سازمان خود دارند. RFID یک داوطلب جدید است که میخواهد این برنامههای کاربردی جدید را با لایههایی از IT یکپارچه کند که از قبل در سازمانها وجود داشتهاند.
این مقاله، درواقع مقدمهای برآمیختگی خروجی تکنولوژی RFID با نرمافزارهای SCM، ERP، CRM، WMS و مدیریت مالی است. راه حل میان افزار ارائه شده، آن قدر قابلیت گسترش، قیاسپذیری و تطبیق دارد که بتواند با نرمافزارهای تجاری موجود در پلتفرمهای مختلف، یکپارچه شود. همچنین، میتوان آن را برای تهیه گزارشهای تحلیلی تجاری، تقویت کرد.
ادامه مطلب ...