ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
بازار فروش تلفن های همراه به کودکان بسرعت گسترش می یابد. شرکت تلفن همراه دیزنی در آمریکا خدمات تازه ای را عرضه کرده که والدین را قادر می سازد بر نحوه استفاده فرزندانشان از تلفن های همراه نظارت کنند.
آنها قادر خواهند بود پیام های صوتی، متنی، ویدیویی و تصویری نوجوانان را وارسی کرده و محدودیتهایی را بر تماس های تلفنی اعمال کنند.
این تلفن ها همچنین امکان ردیابی محل جغرافیایی کودکان را به وسیله سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) فراهم می کند.
دیزنی، شرکت بزرگ سرگرمی، امید دارد فعالیت های خود را به بازار نه چندان شناخته شده اما رو به رشد تلفن های همراه برای کودکان بین ۱۰ تا ۱۵ سال گسترش دهد. جرج گروبر، مدیر عامل شرکت تلفن همراه دیزنی می گوید: "این بازار هنوز در مرحله رشد است". شرکت دیزنی با این خدمات ۲۰ تا ۳۰ میلیون کودک را مورد هدف قرار داده است.
تصمیم به راه اندازی این خدمات در پی تحقیقاتی صورت گرفت که نشان می داد والدین تمایل دارند از محل حضور فرزندانشان در زمانی مشخص مطلع شده و بتوانند در همان موقع با آنها صحبت کنند.
'بازار بزرگ برای نوجوانان'
در حالی که بازار تلفن های همراه در آمریکا تثبیت شده و ۷۰ درصد جمعیت، دارنده تلفن همراه هستند، این رقم درمیان نوجوانان بسیار کمتر است.
بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی ژوپیتر که در حوزه فناوری به تحلیل آمار می پردازد، حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد از ۱۳ ساله ها از تلفن همراه استفاده می کنند.
نزدیک دو سوم والدین هزینه تلفن های همراه نوجوانانشان را می پردازند. تلفن های جدید برای والدین از ماه ژوئن روی اینترنت فروخته خواهند شد. شرکت دیزنی هنوز هزینه این خدمات تازه را اعلام نکرده اما اشتراک ماهانه شرکت های دیگر برای هر عضو تازه خانواده، چیزی کمتر از ۱۰ دلار است.
این دومین سری از خدمات ویژه شرکت دیزنی در زمینه تلفن های همراه است. در ماه فوریه ۲۰۰۶ این شرکت خدماتی برای علاقمندان به ورزش راه اندازی کرده بود.
شرکت تلفن سازی نوکیا پیش بینی کرده که بازار جهانی تلفن های همراه در سال جاری ۱۵ درصد رشد خواهد داشت.
برگرفته از سایت bbc