ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
بیش از ۳۰ کشور دنیا از چنین سیستمی برای واگنها استفاده می کنند.
مسأله اصلی که در شبکههای ریلی وجود دارد، یکی ناپدید شدن واگنها در شبکه از دید مدیر سیستم و دیگری، اشتباهات اپراتورها در ثبت اطلاعات واگن و ورود اطلاعات به نرمافزار میباشد.
به دلیل تعداد زیاد واگن، همیشه تعدادی از آنها در محل نامعلومی از شبکه ریلی قرار دارند که از این مسأله به ناپدید شدن تعبییر میکنیم.
بدیهی است که مدیر سیستم نمیتواند واگنهای نا پدید را در برنامهریزی حمل بار در نظر بگیرد. بنابراین، راندمان کاری کاهش مییابد.
استفاده از سیستم RFID برای ردیابی واگن، منجر به ردیابی دقیق واگن ها در شبکه و حذف خطای عامل انسانی ، در ثبت اطلاعات واگنها می شود.
این مسأله باعث افزایش راندمان شرکتهای حمل و نقل ریلی می گردد که بازگشت سرمایه قابل قبولی به دنبال دارد.
منفعت دیگر سیستم ردیابی با RFID برای واگنها، در مسأله تعمیرات و نگهداری است. بدین ترتیب که سیستم نرمافزاری، سابقه تعمیرات و نگهداری واگن و سررسید تعمیرات اساسی ونیمه اساسی آن را ثبت و اعلام می کند. بدین ترتیب، صدمات ناشی از تأخیر در تغییرات دورهای به حداقل می رسد.
سیستمهای ردیابی واگن، عموماً به کمک تکنولوژی RFID پسیو برد متوسط و نیمه اکتیو اجراء می شوند