ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
موسسه استاندارد بینالمللی شمارهگذاری صوتی- تصویری، وابسته به سازمان بینالمللی استاندارد (ISO) طی توافقنامهای با شرکت مایکروسافت، برای فنآوری بارکد رنگی با ظرفیت بالای این شرکت (HCCB) مجوز صادر کرد. این فناوری توسط شرکت مایکروسافت و با هدف شناسایی محصولات تجاری صوتی- تصویری مانند تصاویر، بازیهای ویدیویی، پخش ویدیویی، ضبط ویدیوی دیجیتال و سایر رسانههای تصویری توسعه داده شده است.
فناوری بارکد رنگی با ظرفیت بالا (HCCB) متعلق به شرکت مایکروسافت، که در مطالعات و تحقیقات این شرکت توسعه داده شده، در شناسایی محصولات تجاری مانند تصاویر و بازیهای ویدیویی سودمند است.
مدیر بخش مهندسی تحقیقاتی مایکروسافت میگوید: «قابلیت این بارکدها توانایی ذخیره نمودن دادههای بیشتر در فضای کوچکتر است، که منبع غنی اطلاعاتی برای صنایع و مشتریان فراهم مینماید.»
این نوع بارکد مزیتهای مختلفی در مقایسه با بارکدهای سیاه و سفید کنونی که مشتریان روی کالاها مشاهده میکنند، ارائه میدهد. تجربه جدید مشتری، جذابیتهای ظاهری، نکات زیباییشناختی و ویژگیهای امنیتی پیشرفتهتر از جمله آنها است.
بارکد مذکور، برای تولیدکنندگان صوتیتصویری، فناوریهای تشخیص و رهگیری دادههای جزیی را فراهم میکنند که در پرداختهای ایمن، تلاشهای ضدتقلب، تحلیل بازار و سایر کسبوکارها استفاده خواهد شد.
همچنین برای استفاده مصرفکنندگان، میتوان بارکد دوبعدی را با وبسرویس جدیدی مرتبط کرد که در آن اطلاعات بیشتری مانند نسخه محصول، درجه کیفیت، کنترلهای والدین، دسترسی محصول، نسخههای خاص، اعتراضها، قیمتگذاری و مشوقهای محصول ارائه میشود.
پیشبینی میشود رواج خدمات بارکد رنگی با ظرفیت بالا، با پیشرفت کیفیت لنز در دوربینها اتفاق بیافتد تا این بارکدهای کوچک را اسکن کنند. در بیشتر گوشیهای موجود، برای خواندن یک بارکد سیاهوسفید، بارکدها باید حداقل ابعاد 1.5 در 1.5 اینچ را داشته باشند، که این کدها در فضاهای کوچک غیر قابل استفادهاند؛ در هنگام نیاز به جذابیت بصری نیز، بارکدهای سیاه و سفید بیتاثیر هستند.
در نتیجه، نیازمند آن هستیم که مصرفکنندگان بتوانند بارکد جدید کوچکتر را مستقیماً از تلویزیون، گوشی همراه یا صفحه مانیتور، پوسترهای فیلم، جعبههای لوحهای فشرده، مجلات، بیلوردها و سایر موارد برای کسب اطلاعات بیشتر اسکن نموده و از اطلاعات و خدمات آن بهرهمند شوند.
علاوه بر موارد ذکر شده، میتوان خاصیتهای امنیتی بیشتری را نیز به بارکدهای رنگی اضافه کرد. از طریق نانوفناوری می توان DNAهای رهگیری داده، را به صورت غیرقابل رویت در درون مواد یا جوهر بارکد و یا بستهبندی محصول جاسازی کرد، تا ویژگیهای محافظتی و امنیتی ضدجعل را افزایش داد.
این فناوری به موسسه استاندارد بینالمللی شمارهگذاری صوتی- تصویری اجازه خواهد داد به تولیدکنندگان محصولات چندرسانهای، قابلیت تبادل دوطرفه اطلاعات با مصرفکنندگان با هدف جلوگیری از تقلب را ارائه دهد.
http://www.barcode.com/Mobile-Barcode-News