فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

انتخاب مشهد به عنوان پایلوت در اجرای حمل ونقل هوشمند

ایرنا: مشهد به عنوان شهر پایلوت در موضوع اجرای سیستم های حمل و نقل هوشمند انتخاب شد.
 
این انتخاب در دومین روز از همایش علمی ، کاربردی سیستم های هوشمند حمل و نقل کشور در مشهد پس از ارائه توانمندی های شهرهای اصفهان، تبریز، تهران، شیراز، کرج و مشهد و جمع بندی و ارایه برنامه نهایی هوشمندسازی ناوگان، از سوی شورای ITS کشور انجام شد.

طی این همایش شش کلانشهر اصفهان، تبریز، تهران، شیراز، کرج و مشهد تجربیات خود را در حوزه حمل و نقل ارایه کردند.

دبیر شورای عالی ترافیک شهرهای کشور در مراسم پایانی نخستین همایش علمی – کاربردی سیستم های حمل و نقل هوشمند با اشاره به ارائه تجربیات کلانشهرهای فعال در حوزه سیستم های حمل و نقل هوشمند گفت : در این همایش علاوه بر شناسایی پتانسیل ها و توانمندی های مشاورین و مجریان در حوزه ITS، زمینه ارتباط میان صنعت و دانشگاه نیز به نوعی فراهم شد.

لطفی زاده افزود : از جمله حوزه های اصلی ارزیابی اجرای سامانه های حمل و نقل هوشمند در این شش کلانشهر کاندیدای انتخاب به عنوان پایلوت در موضوع سیستم های حمل و نقل هوشمند، مرکز مدیریت، نظارت و یکپارچه سازی سامانه ها و زیر ساخت ارتباطی و مخابراتی است.

سرپرست دفتر حمل و نقل وزارت کشور سامانه های مدیریت حمل و نقل عمومی پیشرفته، سامانه اطلاع رسانی پیشرفته و اجرای سایر سامانه های ITS را از دیگر شاخص های ارزیابی کلانشهرهای فعال در حوزه ITS عنوان کرد.

به گفته وی ، پس از جمع بندی نظرات هیات داوران متشکل از هفت متخصص و مسوول کشوری در حوزه سیستم های حمل و نقل هوشمند، مشهد با توجه به توانایی ها و زیر ساخت های ارتباطی و سابقه تحقیقاتی و پتانسیل علمی و دانشگاهی به عنوان پایلوت در موضوع سیستم های حمل و نقل هوشمند معرفی شد.

در این جلسه مقرر شد دبیرخانه سمینار ITS در شورای عالی ترافیک تهران تشکیل و با اولویت شهرهای مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان از اجرا و توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند حمایت مالی صورت گیرد.

لطفی زاده با اشاره به ویژگی های کارت شهروندی الکترونیک و ثبت اطلاعات عملکرد اتوبوس ها و اطلاعات مربوط به جابجایی مسافران ابراز امیدواری با اجرای سیستم های حمل و نقل هوشمند در مشهد در آینده ای نزدیک شاهد حمل و نقل و ترافیک روان در این شهر باشیم.

شهردار مشهد نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی نسبت به انتخاب مشهد به عنوان شهر پایلوت در موضوع سیستم های حمل و نقل هوشمند گفت: آثار این اتفاق مهم در حمل و نقل منحصر نخواهد ماند و با توجه به گستردگی حوزه حمل و نقل موضوع الکترونیکی کردن فعالیت ها به سرعت در مشهد تسری یابد.

مهندس محمد پژمان از اجرای سیستم های حمل و نقل هوشمند در سازمان اتوبوسرانی تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: امیدواریم با اختصاص بودجه ملی به ITS مشهد شاهد تحقق ITS در سایر بخش های حمل و نقل عمومی باشیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد