فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

با تگهای RFID از سلامت فراورده‌های گاو‌ی خود اطمینان حاصل نمایید

شرکت cowslt از ورود گاوهای شیرده صنعتی به مزارع کوچک جلوگیری نمی‌کند، اما سیستم ردیابی RFID-cowdetect حداقل اجازه می‌دهد تا کشاورزان سلامت حیوان و برنامه شیردهی ولقاح حیوان را به منظور حداکثر بهره‌وری دنبال و پیگیری کنند.

به گزارش ایتنا،این سیستم توسط شرکت دانمارکی Smartfarming توسعه یافته که از تگ‌ها و ریدرهای RFID برای آنالیز الگوی تغذیه و تحرک گاوها به منظور فهمیدن زودهنگام علائم بیماری استفاده می‌کند.

برای مثال، گاوهایی که در معرض ابتلا به کتوز (یک نوع بیماری شایع در پرورش گاو در تولید بالا) هستند کمتر غذا می‌خورند. همچنین، اطلاعات به دست آمده از این آنالیز، هنگامی که تنها دمای بدن حیوان بالا می‌باشد می‌تواند متضمن بارداری موفق گاو باشد.

تگ‌ها هم‌اکنون در تعدادی از مزارع دانمارکی به طور موفقیت‌آمیز مورد استفاده قرار گرفته است.

۵۱۱ دلار برای هر گاو در مزرعه‌ای که دارای ۲۰۰ گاو می‌باشد هزینه ناچیزی است اما مزرعه داران به لطف tag‌های RFID با کاهش هزینه نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری سالانه تا ۵۰۰ دلار برای هر گاو، صرفه‌جویی می‌کنند.

هر چند Cowdetect توانایی محافظت مزرعه‌داری صنعتی از حوادث مهیب را ندارد اما قفسه‌های فروشگاه‌ها را از محصولات لبنی بیماری‌زا محافظت می‌کند.

خوشبختانه هم اکنون یک محصول مشابه برای گاوهای گوشتی وجود دارد-سیستم tekvet - از ریدرهای RFID نصب شده بر روی دیوارها و قطب‌ها برای ردیابی و اطمینان از سلامت تعداد زیادی از گاوها استفاده می‌کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا یکشنبه 30 مرداد 1390 ساعت 09:40 http://technologyworld.blogsky.com

سلام خسته نباشید من هم مثل شما درزمینه فناوری می نویسم خوشحال میشم باهم تبادل لینک داشته باشیم....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد